Postmord

Jag är sååååå förbannat,jävla trött på Postnord aka Postmord.
Vad ska man egentligen ta sig till när man inte kan lita på de som levererar cirka 80% av våra brev,paket etc?

Som nu...
Jag väntar på e-juice.
Den skickades i fredags innan tömningstid,det har jag videobevis på.
Många försäljare har börjat med att fota och filma när de postar för väldigt ofta kommer inte varorna fram och då är det säljaren som får ta skiten och blir misstrodd.
Anyhow - jag skulle fått juicen i måndags.
Idag är det torsdag och fortfarande nada!
Jag blir så otroligt frustrerad!
Några andra gånger har jag fått trasiga försändelser som Postnord då satt en sticker på där det står att de beklagar att mitt brev blivit skadat i hanteringen.
Jag vet MÄNGDER av människor med samma problem.
Plus att vissa får själva brevet men innehållet finns inte kvar.
Kul att få ett tomt brev.
Bra jobbat Postmord!

En nyligen gjord enkät visade att _varannan_ svensk inte har något förtroende alls för Postnord.
Det är jäkligt många människo!.
Saker som funkade finfint under alla år det var Posten som skötte dem,går nu käpprätt åt helvete.
Tvivlar på att någon kan ha missat allt skit de orsakar?
*De vägrar t.ex lämna post till vissa ställen som har brevinkast (precis som jag har),med ursäkten att de sitter för lågt,är för trånga och att det är för dålig belysning i trapphuset.
De tycker att fastighetsägarna ska ordna med att t.ex installera postboxar i husen.
Vad Fan!?
Aldrig att man hörde nåt sånt dumt när Posten höll i trådarna.
Dessa människor med brevinkast får gå till nåt ställe för att hämta ut sin post.
De som inte kan det då?

*Häromdagen hittade en kvinna 200 brev kvarglömda (?) ute i en låda.
Hon kontaktade Postnord men INGET hände förrän ca 24 timmar senare när Aftonbladet kontaktade dem!
Postnord hade ingen aning om.att brev saknades.
*De sparkade en man som vart brevbärare i runt 40 år för att han inte hade körkort.
Han kunde inte ha det pga epilepsi.
Läste dock för en stund sen att den stackars mannen får jobba kvar efter stark kritik.


Nu är inte jag ett fan av kvällstidningar såsom Expressen och Aftonbladet men här är några länkar ifall någon missat allt kaos runt Postmord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23661660.ab

 http://www.expressen.se/debatt/postnord-foljer-inte-lagen/

 http://www.expressen.se/dinapengar/raseri-mot-postnord-det-ar-under-all-kritik/

 http://www.dt.se/dalarna/mora/postnord-andrar-sig-efter-kritiken-tommy-hinders-far-jobba-kvar

 http://www.svt.se/nyheter/inrikes/dramatisk-okning-av-arn-anmalningar-mot-postnord

 http://www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-atgarder-klagomalen-pa-postnord-har-okat

Ja,det finns massor att läsa,bara att googla 'Postnord'


Sug stjärt Postmord//HellA


Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0