...must be funny,in a rich man's world.

Idag är jag lite låg med mycket tankar.
Mycket tankar har jag alltid iofs,livet med ADD liksom,men extra idag och mer negativa än positiva.
Jag försöker alltid vara positiv gällande det mesta,försöker se något bra med det här och det där.
Samt ta en dag i taget...men idag är en sån dag då det inte riktigt vill sig.
Mest tankar kring ekonomin.
I juni tror jag det var,fick jag det sista barnbidraget för Spike.
Så det är över tusen spänn mindre varje månad vilket är _väldigt_ mycket pengar för mig.
Och Försäkringskassan har fortfarande inte tagit nåt beslut trots att de fick ett nytt sjukintyg den 7e.
Jag har alltså ingen aning om och när jag får pengar.
Det är ansträngt i vanliga fall liksom då jag har typ 3500:- i sjukersättning.
Om det inte vore för bostadsbidrag etc så skulle vi få gå på soc igen.
Hemska tanke!

Jag är glad för att jag lärde mig något positivt av min far,och det var att jämföra priser.
Det har jag blivit rätt duktig på genom åren.
Jämföra hit och dit,kolla kilo/liter priser osv.
Idag finns det 134:- kvar på kontot och det ska på nåt fantastiskt sätt räcka tills på måndag.
Ska bli lagom spännande att se hur det går.

Sen blir jag så jäkla irriterad då en av Leeloos vänner flera gånger gått runt och sagt att "din mamma har inte alls dåligt med pengar,hon slösar bara allt på piercingar och tatueringar".
Det var flera ÅR sedan jag hade råd att modda mig ffs.
Cheeses!

Egentligen 'får' man ju inte prata pengar.
Det är ohyfsat och fult att tala om.
Men det skiter jag högaktningsfullt i.
Varför ska det vara fult?

Oh well,jag ville bara ventilera lite så inte skallen exploderar.
//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: MansonDust

Det är väl vad deras föräldrar säger då. :-|

Svar: Jag tänker lite så..vilket gör mig ledsen då jag inte trodde det om hans föräldrar.
Vi är bekanta liksom.
Starsprinkle

2016-09-15, kl 13:59:34
URL: http://nouw.com/mansondust
Skrivet av: Elina

Kan vi bloggläsare hjläpa till lite kanske? Om så många läsare som möjligt har råd och kan swisha över en femtiolapp så kan du och familjen åtminstonde klara helgen. Vet hur förjävligt det är ha nästan ingenting att röra sig med.

Svar: Vilken superfin tanke.
Tack snälla du <3
Men jag lyckades just sälja en e-cigg och förhoppningsvis en mobil på lördag.
Kram till dig!
Starsprinkle

2016-09-15, kl 17:52:09
Skrivet av: Anniz

134kr i sig är ju helt okej. Inventera i kyl, frys och skafferi. Ät gröt till frukost vilket är väldigt billigt egentligen! Det är inte så många dagar kvar tills måndag tack och lov. Köp bönor, linser, tomatkross, lök så kan du göra en gryta. Rotfrukter är billigt nu med, åtminstone på ica maxi.

Svar: I wish. Mina ungar är hopplöst petiga när det gäller mat. De äter inte gröt.
Inte bönor.
Inte linser.
Blaaargh
Starsprinkle

2016-09-15, kl 17:59:34
URL: http://akisch.blogg.se/
Skrivet av: Anniz

Sedan förstår jag heller inte varför övriga människor har med andra människors ekonomi att göra. Barn i sig är väl inte de mest ekonomiska så det är ju som sagt med all säkerhet barnets förälder som pratar öppet om det där.

Svar: Nä men eller hur.
Jag struntar i andras ekonomi liksom.
Starsprinkle

2016-09-15, kl 18:00:48
URL: http://akisch.blogg.se/
Skrivet av: Charlotte

Jag tänker som Kim - när barnen är såpass små så kommer ju sånt från föräldrarna! Så jäkla dåligt- varför säger man så? Och speciellt inför barnen?! Hoppas det löser sig och att FK snabbar på lite! Kram!

Svar: Tack <3
Jag håller tummarna.
Starsprinkle

2016-09-15, kl 21:51:51
URL: http://pluggamedmig.se
Skrivet av: Jessica

Swichar gärna om det behövs, i bland är allt bajs liksom.... Kram på dej super Hella

Svar: Gulliga du.
Uppskattas mer än du kan ana <3
Starsprinkle

2016-09-16, kl 12:46:42
Skrivet av: Åsna

Men har inte Spike fått ersättning från att hans far dog? Det fick jag efter min fars bortgång ... då fick jag/mamma cirka 5000 i månaden. Det ska du/framför allt Spike ha rätt till vad jag vet.

Svar: Jo men det är grundat på vad föräldern hade för inkomst och hans pappa hade aldrig arbetat så vi får grundpeng typ. Istället för underhåll.
Starsprinkle

2016-09-16, kl 23:06:05
Skrivet av: Anonym

Leelos pappa har väl jobb? Ni har rätt till att få mera pengar än 1500 (eller vad nu underhållsstödet) ligger på numera.

Svar: Underhållet ligger på 1273:- men nä,kan ej få mer. Han tjänar bara några tusenlappar.
Starsprinkle

2016-09-17, kl 10:38:54
Skrivet av: a

får man inte högre bostadsbidrag om man misster 1000 kr i barnbidrag varje månad?

Svar: Det trodde och hoppades jag med...men verkar inte så. :(
Starsprinkle

2016-09-18, kl 13:12:53
Skrivet av: Anonym

Men får inte du/din son 1050 ändå? När man börjar gymnasiet heter det något annat i stället för barnbidrag. Minns ej vad bara. ☺

Svar: Ah studiebidrag.
Dock ska det få gå till honom har vi kommit överens om.
Så han får stå för saker själv.
Starsprinkle

2016-09-19, kl 19:59:35
Skrivet av: Anonym

Sökt underhållsstöd. Det finns olika typer av underhållsstöd. Bland annat ett som inte alls pappan har med att göra.

Svar: Menar du underhållsstöd som FK betalar ut som.sen pappan blir skyldig staten? För det har jag ju för Leeloo. Men Spikes pappa är ju död.
Starsprinkle

2016-09-21, kl 10:54:50
Skrivet av: Anonym

https://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/for_foraldrar_som_inte_lever_ihop/barnet_bor_vaxelvis_hos_bada_faraldrarna/underhallsstod

Svar: Ah sånt jag har för Leeloo
Starsprinkle

2016-09-21, kl 10:58:06
Skrivet av: Erica

Alltså, fyfan vad fint av dig att "ge upp" om den pengen så han kan få den. När jag gick på gymnasiet så hade min mor både min & syrrans studiebidrag själv. Vi kunde få nån hundring här eller där. Hade aldrig råd att göra någonting, kunde inte ens äta med mina vänner på stan och fick alltid stå och skämmas när man för hundrade gången fick säga "nej jag har inga pengar". Cred till dig!

Svar: Tack snälla!
Första gången jag får höra det!
Folk brukar tycka jag är dum som inte gör som din mamma gjorde.
Men jag ser det från Spikes sida.
Och jag fick heller aldrig så..jag fick nån peng här och där.
Tycker även det är galet viktigt att han lär sig hushålla med sina pengar,lägga upp en budget liksom.
Tack igen <3
Starsprinkle

2016-10-10, kl 01:51:07


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0