Tandläkare,Örebro & fiskar.

Nyss petat in några mackor i ugnen,med hundratjugoelva kilo riven ost på.
Omnomnom.

Trött som fan är jag,ska käka,glo lite på tv sen störtdyka ned i sängen.
Klev upp extra tidigt imorse för att hinna fixa till mig,sen vid 8.40 gick jag och Spike upp på byn.
Åka buss in till Örebro för att följa med Spike till tandläkaren.
De senaste gångerna har han dragit dit själv,men nu ville jag följa med för att jag och tandläkaren skulle tala med honom om tandställningen.
Han är jättetrött på den och känner sig helt uppgiven I mellanåt,jag förstår det.
Har vart,och är massa krångel,saker lossnar,det skaver upp stora blåsor på insidan av läppen etc.
Det är fan ingen dans på rosor.
MEN så värt det!
Som det är nu spretar hans tänder åt alla håll och kanter.
När han plågats klart kommer han ha superfina tänder.
Skulle han ta ur tandställningen så skulle han knappast ha råd som vuxen att fixa igen.
Kostar ungefär 30 papp för över och underkäke.
Galna summor!

Vilket fall som helst så pratade vi med honom och sen grejade de lite.
Efter det en runda inne på 'Myrorna' och vidare upp över stan för vi var galet hungriga.
Skitlång kö på McDonald's så vi gick till mindre goda Burger King där det fanns plats.
Inte mitt favoritställe men det fick duga.
Sen vette fan vad vi gjorde men knallade runt över stan,hit och dit,sen in till Akvariekällaren där jag köpte några fina Tigerbarb.
Ville ta med mig typ 75% av alla fiskar i affären!
Såå många fina!
Jag är på jakt efter ett billigt,större akvarium också,minst 110L iaf.
Får se när det sker.
Akvaristik är så jävla kul och intressant.
Lär mig nya saker precis hela tiden.

Sug och svälj//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: Jessica

Ja kämpa med tandställningen Spike, själv var jag en idiot o sket i det så nu sitter jag här snart 30 år med värsta överbettet o sneda tänder hahahahahha.....

Svar: Oh vad pissigt :/
Starsprinkle

2016-09-22, kl 12:08:23


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0