Gröna Lund!

Nuuu är min "Grönanoskuld" tagen!
Tänk att det tog mig hela 33 år att komma dit,skamligt för fasiken!
Vi allihopa hade en jättefin dag med bra väder och allt!
Jag var rädd att jag skulle dra ned stämningen med min trötthet men kidsen hade fullt upp med att ha roligt så de gnällde inget på det.
Jag hade kunnat somna där sittandes,så äckligt trött var jag,sovit ordentligt 2 nätter nu på kanske 2 vckor.
GÄSP!

Klev upp typ 04.45 och då var både Spike och Star redan vakna.
Dricka kaffe,väcka Leeloo,kolla så allt är med i ryggsäckarna etc etc.
Tågets avgång: 07.30,så vi knallade upp mot tågstationen 06.45 för att slippa stressa.
Där mötte vi upp Leeloos vän Agnes som följde med oss :)
Tågresan gick finfint,vi käkade frukost och var förväntansfulla.
Leeloo var värst,hon var seriöst som en studsboll heeeeela dagen,haha.
Hon var så jäkla glad & hade skaffat en nedräknings-app som hon följde varenda dag och talade om för mig hur många dagar det var kvar.

På stationen i Stockholm stod min vän Erik och väntade på oss vid spåret :)
Vet inte om det var här eller på Facebook jag skrev nåtom det men saksamma,det var första gången vi träffades 'irl' faktiskt,ändå har vi känt varandra tre år.
Han är born and raised i hufvudstaden så han hittar ju utan problem,det kändes tryggt förannars hade vi hamnat helt åt helskotta med allsäkerhet,hahaha.
Åkte tunnelbana för första gången,sen på en buss till själva Gröna Lund.
Vi var visst lite tidiga för det hade inte ens öppnat,vi hade ju kunnat ta ett senare tåg,haha.

Well....sen började dagen efter att vi gått in där,tryckt in massa saker i ett skåp samt tagit på oss åkbanden.
Det var bara lilla området som var öppet ännu,det stora öppnar en timma efteråt.
Så vi gick runt där och snart hade en timma gått så vi rörde oss mot de stora attraktionerna :)
Kidsen gick lite utan oss,åkte allt och inget.
Erik drog med mig i 'Kvasten' som var rätt kul men jag hann typ bara blinka en gång sen var den över.
Jag har inte åkt några större karuseller på rätt många år nu faktiskt.
Förr åkte jag alltid precis ALLT utan minsta rädsla,men sen blev ångesten svårare och jag vågar inte längre åka de största attraktionerna.
Inte för att jag är rädd för DEM utan för att jag ärrädd för min egen jäkla kropps reaktioner.
Så detta var riktigt kul och jag är stolt över mig själv.
Åkte de flesta stora,minus Fritt Fall och liknande.


Well...dagen förflöt,jag var supertrött som sagt och redan innan klockan var 14 så kände jag mig redo att åka hem till sängen,hahaha.
Jag visste inte hur sjutton jag skulle orka med hela långa dagen men på något sätt gick det.
Åt Langos för första gången,känns som alla har ätit det utom jag.
Erik köpte en med nutella,jordgubbar och vispad grädde...omnomnom!
Så jäkla gott!
Sen lite senare en med gräddfil,rödlök och gräslök,den var med fin MEN jag hade velat ha lite sälta.

När klockan äntligen började närma sig 19 då vi bestämt att vi alla skulle träffas så köpte vi lite lotter,spelade på olika hjul etc innan vi rörde oss ifrån Grönan.
Jag vann en stor Plopp,Erik chips,Leeloo 2 stora gosedjur & jag en stor panda,helt galet!

Så sa vi hejdå till Erik och satte oss på tåget vilket var sååå skönt!
Jag drog på mig luvan och blundade det första jag gjorde!
Sen när vi kommit till lilla Hallsberg igen så fick vi snällt nog skjuts hem av Agnes mamma,gissa om vi var sjukt glada över att slippa gå hem!?

Iaf - myyycket bra dag,vi alla var glada,nöjda och SÅ tacksamma över att ha fått komma dit!
Önskar så att jag hade fått krama om och tacka Charlie men han låg hemma med en dunderförkylning stackaren.
Jag vill krama om ALLA som var så generösa och snälla!!!
TACK igen,ni är underbara <3
Detta gjorde oss allihopa SÅ GOTT!
Och det var jättetrevligt att få träffa Erik med,plus att jag är glad att han orkade med oss hela dagen :p

Nu ska jag gå ut med Megas i regnet sen in och äta chips utan att få salt i mitt arga,stora munsår som föddes idag.

//HellA

 
 

 


Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Vem är Charlie? Blev ni bjudna på resan? ☺

Svar: Jag skrev om det i ett inlägg lite längre ned som heter "Tacksamhet" :)
Starsprinkle

2017-08-13, kl 10:35:15
Skrivet av: L.

Mysdag deluxe! Och fan vad stark du är som fixade en -hel dag på ett jäkla nöjesfält-?? Fullt av folk och härj! Har du tänkt på det ens? : ) vilken prestation det är? Var stolt!! Det är sjukt bra gjort!

Svar: Åh tack tack tack!! ❤❤❤
Starsprinkle

2017-08-14, kl 09:00:41
Skrivet av: Jenn

Hoppas ni hade det riktigt roligt där, men måste fråga, var House of Nightmares bra eller var det inget att hänga i julgranen? Kommer inte ha möjlighet att själv gå dit och kolla :(

Svar: Åh jag vet faktiskt inte :/
Spike och Star gick det men inte vi andra. Jag ville så gärna men ville ha med Leeloo.
Spike sket nästan ned sig och Star blev så rädd att benen domnade,hahaha.
Starsprinkle

2017-08-14, kl 15:02:42


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0