Argt tvättstugeinlägg!

Blev så arg igår eftermiddag.
Morsan kom in här och var trött på grannen som bor dörr i dörr med mig.
Morsan hade tvättid klockan 15,men när hon kom ned i tvättstugan så självklart står "arga mamman" (som vi kallar henne) där nere.
Maskinerna i full gång och de skulle vara klara först om lite drygt 30 min.
Fullt av kläder i hela tvättstugan etc.
Morsan försöker kommunicera så gott det går men ingen av de vuxna i den familjen kan varken svenska eller engelska,så ni kan ju gissa hur galet svårt det är.
Arga mamman bor inte här,det är hennes föräldrar som gör men hon är här näst intill varenda dag,härjar utav helvete osv.
Och ofta har hon med sig sina 3 stackars barn (åldrarna typ 4-11) som man hör gråta för att hon skriker så inåt.
Därav "arga mamman".
Jag vet inte en enda av mina grannar som INTE har problem med dem.
Vi har kontaktat Hallbo (hyresvärden) flera gånger,bett om tolk osv.
Inget händer.

Detta är inget ovanligt,gällande allt tvättknas från deras sida. 
Trots att de bokar tvättider så går de ned i källaren VARJE DAG för att se om det är någon i tvättstugan,jag överdriver inte.
Är det ej det så tar de tiden.
Och de kan _aldrig_ passa tiderna,
Är det inte arga mamman som tvättar så är det hennes stackars mor,som jag tror inte vågar säga ifrån till sin störda dotter.

Anyhow...
Jag tog morsans Ikeapåse och sa åt henne att haka på så skulle jag stanna maskinerna åt henne.
Arga mammans mamma var nu när nere. 
Oftast är jag rätt mesig och har svårt för att sätta ned foten ordentligt,men när nån dummar sig mot någon i min familj så kommer lejonhonan i mig fram!
Jag dundrade in,härjade något om.att hon skulle ut,att detta inte är okej osv osv.
Jag var tillräckligt snäll iaf och inte bara stoppade tvättmaskinerna,jag lät dem centrifugera iaf.
Öppnade torkskåpet,där inne var det fullt av blöta kläder,plus 3 ikea påsar av någon anledning,som jag sparkade iväg.
I torktumlaren låg en dyngsur bäddmadrass som jag slängde ut i källarkorridoren.
Arga mammans mamma försökte be om ursäkt tror jag,men nu var jag så arg.
Skulle det inte vara som så att detta är standard från dem så skulle jag aldrig bete mig som jag gjorde.
Sen försökte hon krama om mig flera gånger och jag drog mig undan,jag fattade det som att hon inte ville jag skulle vara arg.
Medans maskinerna centrifugerade så hann jag lugna ned mig lite granna iaf och vi försökte kommunicera,men som sagt,det går ju inte.
Det är så frustrerande!
Så kramade hon om mig igen plus pussade mig på halsen..
Ehh?
Oh well.
Efter hon kramat mig en gång till så la jag ena armen om henne också och nickade.

Gahhh!

Visste ni att en undersökning visade att var 6e hyresgäst hamnar i bråk gällande just tvättstugan?
I vissa fall slutar det till och med i fysiskt slagsmål.

Vi har sån urtida bokningstavla med "tvättpluppar" som man låser fast med nyckel.
Hallbo berättade i slutet av förra året att det ska bli digitalt bokningssystem,ja det var ju på tiden.
Även fast vår längsta tvättid kommer försvinna då,så har jag börjat längta,ingen kan komma in på MIN tid utan MIN låsbricka liksom.

Just ja,jag uppfattade att hon tagit fel på dag.
Att hon trodde det var den 7e och inte den 6e.
Att hennes dotter (arga mamman) verkligen behövde tvätta.
Vilket jag dumt nog trodde på efter ett tag,men så träffade jag grannen snett under mig imorse.
Då blev jag arg igen,för det var ju bara tjurbajs!
Grannen (M) hade bokat tvättstugan 07 igår,när hon kom ned var arga mamman i full gång redan och det såg ut som skit i vanlig ordning.
M fotade,vilket jag tänker göra vareeeenda gång från och med nu,som hon sen visade vår vaktmästare.

Vad sjutton ska vi ta oss till?
Finns det någon som har tips/råd?
Hallbo gör ju inget åt detta.
Ska man kontakta Hyresgästföreningen och se om de kan hjälpa oss?
Läste nåt på deras sida om folk som krävt att få egna tvättmaskiner av sina hyresvärdar när det vart liknande situationer som ej blivit lösta.
We are just so damn fed up!
//HellA
 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

kolla om du kan kräva en egen tvättmaskin alt köpa en ny/beg

Svar: Ah jag ska kolla upp det :)
Starsprinkle

2017-02-07, kl 12:38:12
Skrivet av: Anonym

Skulle kontakta hyresgästföreningen. De finns ju till för såna här grejer. Hoppas att det löser sig :)

Svar: Det ska bli :D
Starsprinkle

2017-02-07, kl 18:34:40
Skrivet av: Anonym

När vi bodde i lght fick vi en helt ny tvättmaskin som kostade 100 kr i månaden extra på hyran! Grymt värt om man har råd ☺

Svar: Var det pga knas med tvättstugan?
Starsprinkle

2017-02-07, kl 22:11:20
Skrivet av: Charlotte

Det finns inte plats för en tvättmaskin i lägenheten då? Finns ju billiga att köpa på typ blocket, tänker att det vore skönt för henne att slippa släpa allt upp och ner också :-)

Svar: Jo det finns både plats och uttag MEN både jag och morsan har för dålig ekonomi.
Starsprinkle

2017-02-07, kl 23:29:05
Skrivet av: Anonym

Nej vi hade en väldigt fin tvättstuga! Fick hyra en ändå 😄

2017-02-11, kl 15:12:28


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0