Kärleksnougat

Det är söndagskväll...nej,det är natt actually,och teknisk sett är det måndag men jag räknar ny dag från och med att jag vaknat efter nattens sömn,så det så!

Sitter här med en mugg té,vejpar,slänger ett öga på tv'n imellanåt och bara njuter av lugnet.
Spike är fortfarande iväg och åker lastbil men kommer hem imorgon förmiddag.
Leeloo sover gott tillsammans med sin vän I.
De får passa på nu när Spike är borta,då kan de låna hans säng som är lite bredare.
Det blir både bökigt och trångt att sova två i Leeloos 90cm loftsäng liksom.

Häromdagen gjorde jag marknadsnougat och de blev så jäkla goda!
Bästa jag gjort hittills och jag har gjort en hel del genom åren.
Jag ville få till dem såde skulle smaka som glasyren man har på kärleksmums så jag fipplade lite med recepten.
Tadaaa - jag lyckades faktiskt!
Jättekul att jag fick till dem så pass bra och de smakar verkligen 'spot on'.
Både på FB och Instagram ville några ha recept,så tänkte jag även dela med mig här.
Jag döpte dem till "Kärleksnougat" för "Marknadskärlek" lät inte lika bra,hahaha ;)



Tänk på att ha rätt liten form om ni skulle vilja ha höga godisar,som dessa :)





Nattinatt//HellA
 
 

Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0