Sommarkaka i snön.

I förmiddags kände jag för att baka lite.

Dels för att jag inte hade nåt särskilt att göra,men också för att sysselsätta mig med _något_ för att inte somna.
Vet inte varför men jag ville baka något med havregryn,så jag googlade sockerkaka+havregryn.
Fastnade för en mjuk kaka i långpanna som heter "sommarkaka",så den fick det bli.

Enkel att göra och den blev smaskig.
Båda kidsen tyckte väldigt mycket om den och det är ovanligt.
Väldigt sällan som de _båda_ gillar det jag bakar,eller ännu mer sällsynt - att båda gillar dagens middag,haha.
Använde mig av ett recept från "kryddburken" som jag länkar till.

Jag hade kakan i mitten av ugnen på ca 200°c i 15 minuter.
För ett recept sa 225°c och andra sa 175°c.

Just ja,bäst blir det tydligen om man klickar ut smeten på plåten istället för att hälla och breda ut den.
Minns inte om det stod i detta receptet eller det andra jag kollade på.

Sen kunde jag inte bestämma mig för vispgrädde eller vaniljsås (hade både och färdigt i kylskåpet),så jag tog båda ;)

//HellA

Sommarkaka

Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0