Chiapannkakor & annat babbel.

Påbörjade inlägget igår (tisdag) men publicerade det aldrig då jag inte blev klar.
Så en del är skrivet igår och en del idag.

Good day trots att jag hade lite oro i kroppen.
Först till psykologen i förmiddags,det blev att fokusera mest på en del specifika händelser från sista tiden som verkar göra att jag mår sämre än vad jag faktiskt trodde. 
Kändes skönt efteråt!
Sen hinna med bussen,in på Netto där jag knallade runt alldeles för länge,haha.
Men ingen som stressade mig för omväxling skull,så jag kunde gå och kolla på varenda grej utan tidspress.

Till slut var jag så kissnödig att jag var tvungen att betala och gå mot 'Röda korset' där jag tänkte låna toalett & kika lite.
Hade nämligen vart kissnödig ända sen slutet av min psykologtid,men hann inte pissa,skulle ju med bussen.

När jag gick förbi återvinningsstationen så såg jag två såna cylindrar med sisalrep,ni vet såna som sitter på typ alla kattställningar.
De tog jag med hem såklart.
Så _jäkla_ bra för jag behöver klä om två av katternas klöspelare,det har behövts jättelänge
Jag är dotter till en sopgubbe liksom.
Fick lära mig väldigt tidigt att "en mans skräp är en annan mans skatt",eller hur talesättet nu går.
Jo det stämde,var tvungen att googla ;)
Sen är det superbra ur miljösynpunkt,dock var det ju inget man tänkte på när jag var liten.

Well...sen vidare för att pissa,min kiss blåsa var sprängfylld,haha.
Och medans jag ändå var inne på Röda korset så kikade jag ju runt lite.
Jag har letat ett tag efter ett blombord,både annonserat och frågat folk,men ingen lycka.
Vad står där inne?
Ett blombord för 75:- som jag faktiskt hade i kontanter!
YES!
Betalade det och bad att få hämta det en annan dag,jag var redan så fullastad så att få med det hem var näst intill omöjligt.
Eller ja,det var ju Sivert som var fullastad.
Sivert är alltså shoppingväskan på hjul här under ^^
 
Blombordet är inte ett dugg snyggt men lätt att måla om iaf då det är obehandlat trä,I think.
Det duger tills vidare iaf,ska ha det ute på balkongen när jag vårstädat där.
Men behöver mer,typ någon hylla,piedestal eller liknande.
Ska odla massa skoj har jag tänkt :D
Har sått lite frön som jag har i ett gammal terrarium,bland annat paprika,citron,blomstervagga,några blandade fröer från Thailand osv osv.
Jag är supernyfiken på de okända thaifröerna,hoppas de tar sig.
Drömmer om att bo i hus i framtiden,ha trädgård,odla massa grönsaker,frukt,blommor,ha en drös hönor etc.
Åhh!
Oh oh,och igår blommade min vackra Apostlalilja.
De blommar bara en enda dag så man får passa på att njuta av den :)
 
 
 


på tal om frön så köpte jag chiafrön häromdagen för första gången.
 

Idag testade jag att ha lite i pannkakorna.
Det är så galet nyttiga små frön,packade med protein,fiber,mineraler m.m och en stor fördel är att de är smaklösa.
Visste ni t.ex att de innehåller åtta gånger så mycket omega3 som fisk och fem ggr så mycket kalcium som mjölk.
And so on,and so on.
Pannkakorna blev supergoda som vanligt,bara nyttigare.
Jag brukar iofs ha i fiberhavregryn och lite havremjölk också.
Kidsen älskar dem,jag med ^^
Ska baka frukostfrallor mee chiafrön och havregryn någon dag också tänkte jag.

Nu ska jag ladda kaffebryggaren så jag orkar med morgonen.
Och när kidsen är i skolan ska jag fortsätta smått med att rensa Leeloos rum.
Hennes rum är så jäkla litet och hon har på tok för mycket saker.
Så i förmiddags började operation "packa ned saker som inte används".
Lättare sagt än gjort dock,så fort man tar fram en kartong så kommer katterna sååå snabbt.
Tror de har ett sjätte sinne för just kartonger,haha.



Burn in hell - cykelställ//HellA
 


 
 

Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0