Kopparfri punani!

Efter hela 10 år med koppar rätt upp i mullen,härligheten,punanin,min va-jay-jay,så är spiralhelvetet borta!
Jag hoppas så innerligt att den bär ansvaret för (mycket av) mitt mående och den handikappande tröttheten.
Det återstår att se.

Hade tid idag (19/9) hos barnmorskan.
Jag hoppades inte på för mycket då det inte gått att få ut spiral innan.
Barnmorskan var jättegullig och det kändes hundra ggr mer avslappnat att prata med henne än den som jag var hos för cellprov en gång.
Hoppas du kan se trådarna,sa jag och förklarade.
Klädde av mig på underkroppen och la mig till rätta i den utlämnande gynstolen,det slutar aldrig vara obekvämt att ligga där och sära,haha.
Hon: Jag ser trådarna klart & tydligt.
Jag: Gör du? Åh,tror du att du kan få ut den?
Hon: Det kommer jag garanterat få.
Så bad hon mig ta ett djupt andetag och sen andas ut,jag hann på någon sekund bara bli rädd för att det skulle göra jätteont men jag kände det inte alls!
Hon: Här är den! 
Så visade hon den hängandes där i tången.
Jag: HOLY CRAP!

Haha,jag blev så paff och sååå glad över att hon fick ut den så ni kan inte ana!
Så bokade vi en tid då jag ska dit igen för att skriva på papper gällande sterilisering,så skickar hon remiss,tiden till det fanns inte nu nämligen.

På vägen hem kände jag lite smärta i vänstra äggstocken några gånger,men inte alls farligt.
Så var det pyttelite blod när jag torkade mig tidigare,annars är allt som vanligt :)

Nu är det vilken sterilisering jag ska välja...
Den ena gör man i Örebro och den andra måste man åka till Lindesberg för.
Den i Örebro är ett titthålsingrepp under narkos och man blir steril på en gång.
Den i Linde är ett ingrepp som heter Novasure,det går tydligen supersnabbt och man är bara vaken,eventuellt smådrogad om man är nervös/spänd,MEN man måste använda skydd i 3 månader efter,sen ett återbesök för att på något sätt se så man faktiskt blivit steril.
Orka hålla på med knullgummin,sen ska man dessutom lyckas hitta i storlek XL,eller nåt?
Det lär ju vara svindyrt.
Gaaaaaaah!
Jag får läsa på ordentligt om de olika ingreppen,jag har ungefär 1,5 vecka på mig innan jag ska tillbaka till barnmorskan.

Supertrötta ögon nu.
Nattinatt//HellA
 




Här kommenterar du:
Skrivet av: Cim

Det tog typ evigheter innan jag hittade kåfisar i srl xl! Och ja dyrt var det & kändes ändå inte helt ok för honom. Gah!

Svar: Men precis!
Nä,det funkar liksom inte.
Fine om man skulle ha engångsligg dock,det är en annan femma.
Starsprinkle

2017-09-21, kl 06:27:52
Skrivet av: L.

Men vad har du haft för klantarslen till vårdpersonal förut? Som inte kunnat få ut spiralen, låter ju helt sjukt oproffsigt!

Svar: Nej nej,inte deras fel :)
Min kropps fel.
Det är många olika som försökt,även en som arbetat med det i,om.det var tio eller tjugo år,utan att lyckas.
Starsprinkle

2017-09-21, kl 07:47:54
Skrivet av: Jenn

Härligt att det gick så bra och fort att bli av med den iaf :) Och hoppas det kommer bli bättre för dig nu (både på det ena och det andra viset, haha xD)

Svar: Taaack <3
Det hoppas jag med.
Starsprinkle

2017-09-22, kl 23:04:23


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0