Cold as ice.

Söndag 16/12-18

Jag och Papi var på Ica Maxi i Kumla där jag såg två bekanta ansikten.
Viskade till Papi att den blonda kvinnan är min storasyster "S" och jag funderade på om jag skulle hälsa.
Var osäker då jag för litet sedan märkte att hon tagit bort och blockat mig på Facebook men jag struntade i det.
Facebook och riktiga världen är trots allt två olika saker.
Så jag sökte ögonkontakt och när jag fick det sa jag 'Heeej' glatt.
- Hej,sa hon och fortsatte gå.
-Men hallå gå inte,sa jag & gick fram och gav henne en kram.
-Hur är läget,fortsatte jag.
-Aah,ha det bra,sa hon och gick vidare med sin sambo "J".

Wtf?
Aldrig vart med om något så kyligt.
Jag var tvungen att fråga Papi om det var så kyligt eller om jag inbillade mig.
Jag hade rätt.
Det var som att hon hälsade enbart för att hon kände sig tvungen och gjorde allt för att skynda sig därifrån.
Hennes sambo tittade inte ens på mig.
Jag blev helt paff...jag hade ingen aning om att jag var så avskydd av min egen storasyster.

God jul på er med liksom//HellA












Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Men fy. Vilket beteende... gjorde mig sorgsen. Fine om folk har bråttom och är julstressade, men man beter sig ändå som folk och meddelar det istället för att avvisa någon sådär. Kram till dig och hoppas du och dina kära får fina dagar nu i slutet av året och att 2019 blir ett bra år för dig!

Svar: mja det sved lite faktiskt.
detta var inte julstress,det märktes på hela henne att hon ej ville hälsa.
Hella Wingstedt

2018-12-23, kl 21:38:10
Skrivet av: C

Men oj? Måste väl ha hänt ngt mellan er som gjorde att hon betedde sig så? Trist!

Svar: Det som är grejen,har inte hänt något. har inte ens pratat med varandra på flera år.
Hella Wingstedt

2018-12-25, kl 15:52:02
Skrivet av: Micke

Hej
Vad tråkigt😢
Hoppas hon förstår sitt eget bästa och kontaktar dig.
Kram

Svar: nä det tvivlar jag starkt på.
ingen fara alltså men det är lite trist.
Hella Wingstedt

2018-12-26, kl 22:10:57


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0