Ormmat

Uh,vilka fuldagar jag har.
Känner mig inte snygg nånstans.
Bara tjock,ful,finnig och bläää.
Hoppas det går över snart.
Värmen gör ju inte saken bättre direkt.

Fick hem lite råttor idag från en kompis så jag har matat Tuttan.
Hon slurpade i sig två styckna men hade lätt kunnat fortsätta med en,säkert två till.
Men jag måste spara lite.
Tänkte göda henne ordentligt så hon blir fet o go,mata på henne en gång i veckan iaf.


Kom iväg för att handla lite till slut...
Då var det rätt skönt ute,men NU - när det är mitt i natten så är det helt perfekt ute.
Marie hakade på bort till Lidl oxå.
Fina,älskade Marie.
Detta fotot på henne och kidsen är taget idag fast 2008.
Fan så jävla snygg den bruden är ♥

Här kommenterar du:
Skrivet av: fråga

varför ska du göda ormen? övervikt är knappast idealiskt för någon. på bilderna ser den ut att vara i bra kondition. Och sen, varför skaffar du ens djur om du inte har råd??? (du skrev att du måste spara på dem och att du fick hem råttor av en kompis)... Jag förstår verkligen inte hur du tänker kring dina djur.

2011-08-02, kl 08:41:00
Skrivet av: Starsprinkle

Men nej,nej..

Antingen så missuppfattade du eller så förklarade jag dåligt,eller lite av båda.



Jag måste spara lite på råttorna då de är levande och inte så lätt att få tag på det nu för tiden.

Jag fick dem inte jag köpte dem.

och ormen är mycket mindre än vad hon borde vara,därför jag ska mata på henne.

2011-08-02, kl 10:57:55
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Ghoulgirl

det är klart att det inte är lätt att få tag i levande föda "nu för tiden". det är ju inte tillåtet att mata ormarna med levande....

2011-08-02, kl 12:28:12
URL: http://ghoulgirl.blogg.se/
Skrivet av: Starsprinkle

Ghoulgirl - nyligen sattes lagen i kraft att man inte får sälja levande ryggradsdjur som föda.

har dock inte hört något om att man inte får ge det.

2011-08-02, kl 13:31:46
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: kolin

Goa I landsproblem när det svälter miljoner mskor på Afrikas horn. Det är ju tyvärr inte ovanligt med svält där. Kommer ihåg 1984 då samlades massa snygga mskor för att sjunga ihop en slant till dessa. Kolla länk http://www.youtube.com/watch?v=w5cX_ncZLls



Sen är det väl så illa att vissa ormar bara inte äter döda råttor?

K

2011-08-02, kl 18:07:00
Skrivet av: Anonym

yes you are

2011-08-02, kl 19:25:05
Skrivet av: Ghoulgirl

http://www.jordbruksverket.se/download/18.32b12c7f12940112a7c80006663/Levande+F%C3%B6da+31-6812-10.pdf

och ja visst är det så att vissa ormar inte äter fryst, har själv en smaragdboa (corallus caninus, för den som är intresserad xD) som tvärvägrat fryst. Men de tre senaste gångerna så har det gått bra. Han har alltid varit "liten i maten" och nästan varit rädd för lite större mat, även vägrat levande ibland. Men jag tror nog att de allra flesta går att "övertala" när det gäller fryst faktiskt.

Alla våra möss som vi tidigare använde är nu uppätna och jag har inga somhelst planer på att skaffa nya. :)

2011-08-02, kl 19:59:52
URL: http://ghoulgirl.blogg.se/
Skrivet av: kolin

Ja vi ska väl inte utnyttja Starsprinkles blogg för argumentation, men jag kan inte sluta fungera på hur jag ska lösa det med min katt som hämtar möss o matar min hund med.... Naturen är himla orättvis, vi får försöka hålla ihopp o hjälpa varandra...

K

2011-08-02, kl 21:03:39
Skrivet av: Ghoulgirl

nu var ju mina kommentarer i första hand riktade till Hella, jag ville förklara vad jag menade, och berätta lite om hur jag själv löst utfodringen av våra 8 ormar.

sen vad din utekatt gör med mössen är ju något helt annat, och inte riktigt det det handlade om. Men om du nu syftar på djurskyddslagen så gäller just det specifika delen djur som inte är vilda, dvs. de möss din katt fångar skyddas inte av den lagen.

2011-08-02, kl 22:13:32
URL: http://ghoulgirl.blogg.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0