Bitterfittan

Googlade på kronisk trötthet,tänkte om jag har det.
Är ju trött hela tiden och kan sova hur mycket som helst.
Hate it,vill vara pigg och igång,det är sån jag ska vara.
Då mår jag som bäst.
Men det går inte när varken kropp eller skalle orkar.
Anyhow så lider jag inte av kroniskt crap,för då har man visst sjukdomskänslor väldigt ofta o det har jag inte.

Känns som jag tappat massor av läsare och det vore inte så konstig för inläggen här är bara sega och tråkiga.
Jag vill ha ENERGI ffs!
Lägga om kost,röra mig,dricka mer vatten etc.....Det skulle säkerliogen hjälpa och på sikt skulle jag antagligen bli piggare.
Men jag fullkomligt avskyr att laga mat,är bland det tråkigaste som finns enligt mig.
Jag stoppar helst bara in något i ugnen som går snabbt eller kokar lite potatis o steker nåt..typ.
Det ska gå snabbt som fasen liksom.
På tal om mat,shit vad sugen jag blev på linssoppa,har inte ätit det på massa år.
Jag borde egentligen gå tillbaka till veggielivet,då sov jag aldrig,var jämt i farten!

Vad har jag gjort idag?
Sovit!
Så fort jag fått en chans typ.
Kul,nä.
Sorry att jag låter lite bitter men så är det.
Mor o bror var här en sväng i eftermiddags.
Tog sällskap bort till statoil för att betala en räkning sen in på Netto.
Ville ha julmust men fanns inte light *gråta*
Har börjat knarka aldeles för mycket julmust men det är ju så gott.

Jaja,det var allt för bitterfittan denna kväll.
godnatt,dröm sött//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Anna

Jag blir precis lika OM jag inte sköter mat och motion! Trött jämt och liksom inte ork till något. Men så fort jag tar tag i saker mår jag mycket bättre igen. Att sova för mkt är också, konstigt nog, förödande! Man blir bara segare.



Mitt tips till dig är följande:

- Gällande träningen så sätt upp små mål. Två träningar i veckan till exempel. Om du inte kan gå till någon träningsanläggnin,g så finns det massor av hemmaträningsprogram som kan bli hur jobbiga som helst. Eller ta en löptur! Börja smått med att varva löpning och gång. Finns inget som piggar upp så mycket som frisk luft! Säg åt dig själv att du inte får sova förrän du tränat. Men att det är helt ok att vila efter. Då kan det kännas enklare att ta sug iväg. Ta på träningskläderna redan då du går och lämnar barnen på morgonen så finns det liksom ingen ursäkt.



- Gällande kosten: jag tror att den är en stor bov i varför du mår som du gör. Jag tycker också det är skittrist att laga mat men det kan vara hur enkelt som helst att ära nyttigt! Men det här vet du ju :-) googla reda på bra recept och lags tillsammans med barnen. Mina gillar det skarpt och de tenderar dessutom att äta bättre om de hjälpt till.

Om jag får gissa så tror jag LCHF kost skulle vara något för dig. Och sluta med all denna läsk! Döden gör kropp och välbefinnande.

Själv kör jag mer GI och det viktigaste för mig är att äta regelbundet. Göra storkok och frysa in matlådor. Ha goda snabba mellanmål. De perioder jag gått ner mest i vikt har jag fan ätit konstant känns det som. Haha!

En sak som är viktig för mig är att ha en dag i veckan då jag får äta vad jag vill UTAN att ha dåligt samvete.



- Motovationen. Tja, hitta det som funkar för dig! Skittrist råd men det enda som funkar. Själv läser jag massa kost och träningsbloggar. Samt tänker "är det värt det" när jag är sugen på godis :-)

Lycka till och kom igen nu! Jag tror på dig!

2011-12-14, kl 05:06:39
Skrivet av: Malin

Börja käka rosenrot funkar kanon. Finns billigt på Ö&B

2011-12-14, kl 13:10:58
URL: http://onewayforward.blogg.se/
Skrivet av: MansonDust ~ 4-barnsmamma <3

Man blir jävligt trött dygnet runt om man är understimulerad också. Kanske något du är?

2011-12-14, kl 15:43:57
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Skrivet av: Hannah

Vitaminer Beroccas brus funkar super för mig

2011-12-14, kl 19:37:35
Skrivet av: Starsprinkle

Anna - tack så jättemycket,det peppade mig ska du veta :)



Malin - nej,jag e rädd att rosenrot och mina antidepp inte går ihop,vågar inte.



cim . myyycket möjligt.

2011-12-16, kl 08:25:24
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: MansonDust

Egentligen skulle du testa att gå ett varv efter dagis, istället för att sova. Gå en sväng med hög musik i lurarna. När du kommer hem igen så tar du tag i att dammsuga DIREKT. När det är gjort tar du kaffe en stund framför datorn, sen tar du itu med disken. Sen hämtar du på dagis & kanske passa på att gå en sväng då med eller stanna vid en lekpark. Väl inne igen förbereder du middag eller tvätten. Hela tiden nånting så att du är sysselsatt!

2011-12-19, kl 07:22:03
URL: http://mansondusts.blogg.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0