Trasig mage,helt okej?

Så var det kväller.
Skönt skönt,nyduschad är jag oxå vilket var behövligt.

I eftermiddags var vi ned till vårdcentralen med Spike.
hans mage har nämligen vart knas i två veckor,så jag misstänkte att han kanske hade någon näringsbrist eller liknande.
Men läkaren tog inte ens något prov utan hon pratade bara med sin kollega och sa sen att det är okej även om hans mage är trasig ytterligare 2-3 veckor.
Det är ju jävla bra!?
Seriöst!
Kroppen hinner ju inte ta upp några näringsämnen då?
Vi skulle iaf avvakta och se om det blir bättre..

Imorgon ska jag följa med moderkakan min in till staden då hon sa till farbror doktorn.
Henke är fortfarande kvar här så han har hand om Gottis,samt hämtar Leeloo på dagis.
Det är jag tacksam för :)

Annars idag har det inte hänt mycket.
vart rätt trött hela dagen då jag vaknade så pass tidigt av en gråtande Leeloo och Henke som snubblade över 'Omranväggen' så han höll å att fara flera meter rätt in i köket.
hahaha.
Omranväggen är alltså en liten vägg vi satt upp mellan dörren i vardagsrummet/hallen för att inte igelkotten ska springa ut där.
Han får hållas i sovrummet samt vardasgrummet. :)

Fan,de sista inläggen jag gjort har verkligen känts dåliga som fan!
Känner mig spå virrig så det blir liksom ingen direkt..själ? ...i inläggen!?
Ber om ursäkt för det och ska försöka skärpa mig..

Puss på er gott folk och god natt//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Rebecca

Hej!

Följer din bilddagbok och läser din blogg ibland. Du bloggade ju förut på metrobloggen, nu har nattstad.se gjort så att man enkelt kan hämta över hela sin metroblogg till deras sida, ifall du vill ha kvar dina inlägg! :)

Kram!

2011-03-01, kl 16:15:25
URL: http://www.nattstad.se/reebeck
Skrivet av: Anonym

Gå till en privat läkare istället. På VC är de fan helt inkompetenta! Och ofta alldeles för stressade för att verkligen ta reda på ngt. Finns säkert minst en i Örebro om det inte finns i Hallsberg.

Klart killen ska få hjälp! Lycka till.

2011-03-01, kl 19:17:40
Skrivet av: Maria

Hej!

Det kan vara "mjölkmage", eller laktosintolerans som det egentligen heter. Sluta med glass, mjölk, yoghurt osv ett tag och se vad som händer! Sånt kan gå över på ett par veckor, så länge man inte utesluter mjölken helt. Min pojk (med mjölkmage) får mjölk via bröd och smör, resten kör vi laktosfritt! Såna tester är rätt otrevliga att ta, så det är lättare att utesluta innan man kräver tester på VC.

En annan sak som vi upptäckt haft en ytterst positiv inverkan på hans mage är att vi slutat med sötningsmedel. Du dricker ju en del PepsiMax, kanske Spike också? Sonens mage blev markant bättre på bara ett par dar efter att vi slutade med lightdryck.

Hoppas mina råd är till hjälp! =)

2011-03-02, kl 20:01:44
Skrivet av: Starsprinkle

Maria:tack så jättemycket för tipsen,jättesnällt.



Ingen mjölkmage här inte,har testat innan.

Både laktosfitt och låglaktos men nope.

PepsiMax får ungarna inte dricka,eller ja,det är extremt sällan ett litet glas..men jag tillåter inte cola vanligtvis alls.

Dock är det en hel del fun light,kanske ska sluta med det.

2011-03-02, kl 22:00:39
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0