Vaccinering

Usch,så trött och sleten.
Dels pga Majkis hemska hosta och dels pga Leeloo som vaknade flertalet ggr inatt,stackaren har fått ont i örat.
Det är säkert från igår när vi var ute i en jävla storm.
Jag har ingen som helst erfarenhet av barn med smärta i öronen så jag kollade sjukvårdsrådgivningens hemsida och det är visst bara att vänta ut,samt ge smärtstillande.
OM inte örat börjar vätska eller värkt i mer än 3 dygn.
Hon får dock vara hemma från dagis idag eftersom det inte blev mycket sömn för hennes del heller inatt,hon behöver vila.

När jag pratade med hanna i telefon igår o hon hörde majkis hosta så sa hon att det lät precis så som det låter när en häst får nån sjukdom....
Hon hade heller aldrig hört sån konstig hosta.

Efter jag hämtat Leeloo på dagis igår mötte vi upp Hanna och Noomi,vi tog sällskap på bussen upp på byn.
Jag o L knallade först in till Apoteket för att kolla efter nåt receptfritt skit mot M's torrhosta.
Hittade nån dyr flaska för 194,50:-
Gaah,galet,men jag köpte den...
Tänkte att det måste ju finnas nåt som dödar hans hosta.

Iaf sen vidare ned till veterinären.
Fick komma in efter en liten stund och då var det dags för Gottis 1års vaccination.
Så nu är den avklarad,1 år tills nästa..
Riktig jävla storm ute,fy faaan vad det blåste.
Vi fick gå med huvudena nedåt och bara stirra i marken för att inte få sand och småskit i ögonen.
Sen är det ju en bra bit hem därifrån oxå,tjohej.

Till slut var vi hemma iaf och då behövdes det en ordentlig kopp kaffe.
Marie kom upp en sväng..
Sen även mamma..

Och det var väl gårdagen i det stora hela.
Mina tuttar mår på tal om ingenting mycket bättre nu,men det är inte skönt när jag råkar stöta emot något.
Töjda nosen min läker sakta men säkert. :)

//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Malena

Det var ju sån hosta jag hade, som sen visade sig bli lunginflammation :-(

2011-03-24, kl 08:05:50


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0