Graven & jättesniglar.

20.50
Och så var det söndagskväll..
Skööönt,äntligen kväll.
Leeloo sussar och Spike ska strax krypa ned under täcket han med.

Det är galet grått och mörkt ute.
Väntar på att det ska börja åska och spöregna när som helst.

Uh,har vart en riktig flotthelg:
Käkade på McDonalds tidigare ikväll,så har det även ätits glass och chips.
Uhhh.
Men,men..det händer inte allt för ofta så det e okej I guess.
Fortfarande mätt efter McD.

Igår kom Fred hit,slappade och gjorde mest ingenting.
Eller jo,det gjorde vi ju visst.

Efter vi handlat så drog vi ut till Zoras grav och grejade lite.
Barnen och lillebror var med.
Såg nämligen att de hade såna uteblommor på Konsum så jag köpte med såna där som luktar piss,vad de nu heter.
De var finast iaf.
Rafsade runt lite och planterade dem vilket blev helt okej.
men jag måste leta efter medelstora små stenar att lägga runt jorddelen samt lite andra fina blomster,sen kan jag vara nöjd.
Tacksam som fasen iaf att Fred körde oss dit.

I juli har det gått hela 6 år sedan min lilla tjej dog.
jag tycker det är helt galet!
Shit,hon skulle vara så stor nu.
jag undrar hur hon skulle se ut.



Under kvällen ko Marie med sina vovvar 'Rut' och 'Alva' som jag lovat att passa medans hon skulle iväg och roa sig.
Härligt med lite hundsällskap.
Stackars katterna dock,de satt ute på balkongen och vägrade vara i närheten av hundarna som inte är kattvana.


Idag var vi och hämtade mina jättesniglar <3
Har nu döpt dem till 'Fluder' och 'Fluster' och de är bedårande.
Och jättestora.
Jättelätta att sköta och jättebilliga i 'drift'.
Perfa.
Grejade lite i terrariet,bytte ut en del av bottenmaterialet,rengjorde glaset och gav dem smaskigt käk som de började mumsa på rätt snabbt.
Har med min ena hand på bild för att visa hur stora de är.


Nu e jag bara allmänt trötter,ska nog lägga mig i soffan och glo tv tills sängen kallar.
well,well.
Nattinatt//hellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Pia

åååh värsta söta sniglarna!! hur "tar man hand om" dom?!

2011-05-22, kl 22:18:38
URL: http://mammas-triss.blogspot.com/
Skrivet av: Tjejen

men vilka roliga djur! haha, aldrig sett såna, visste inte att de fanns ens!

förresten, har du kvar den där söta igelkotten?

2011-05-22, kl 22:54:47
Skrivet av: Starsprinkle

Pia - De är otroligt lättskötta.

Bara man ser till att plocka bort deras bajskorvar och håller det rejält fuktigt hela tiden.

ger de varierande käk (de äter det mesta) etc etc.



Tjejen - hehe,ja,de är stentuffa ^^

Jadå,Omran som kotten heter bor självklart kvar här.

det är full rulle på honom.

2011-05-23, kl 06:35:21
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Jessica

hahaha du är galen,, annorlunda husdjur, sniglar, iggelkott hihi

kram

2011-05-23, kl 07:50:33
URL: http://http:/busnova.blogspot.com
Skrivet av: Malin

Så jätte fint du gjort vi din dotters grav! Jätte fina bilder.. Coola sniglar :) Kram

2011-05-23, kl 10:06:22
URL: http://sugarpie88.bloggplatsen.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0