Nej nu jävlar ska ni få höra....

Ni vet att jag skrev för lite sen att jag sagt upp kontakten med någon i familjen?
Jo,det är fortfarande så..och kommer så förbli.
MEN,nu tänker jag avslöja vem denna idioten är.
Skrev inte det tidigare pga ett litet uns av resepkt men den lilla unsen är totalt bortblåst efter dennes kommentar igår som jag fick höra.

Personen som jag sagt upp kontakten med är min såkallade far.
Eller före detta far som jag nu kallar honom.
Jag har inte längre någon pappa i mina ögon.
Vill att alla ska veta vilken skithög han är,och jag VET att mitt blogginlägg kommer nå fram till honom så småningom,hoppas det ska svida lite!

Jag har alltid fått höra mycket skit av honom.
Under hela min uppväxt.
Allt från att jag är fet till att jag ser hemsk ut med annorlunda frisyrer,piercings etc.
De som känner min pappa (det vill säga många) vet att han är jävligt speciell och jävligt gnällig,men man tar honom för den han är.
Men no way,sist då gick det över gränsen.

Det som fick mig att bryta var det faktum att han dels störde sig något enorm på att jag gjort slut med Fredde,då Fred var typ den enda av mina killar han någonsin gillat.
Han hörde att jag ska klyva tungan och därmed var jag totalt dum i huvudet.
Han sa att han inte ville ha mig som dotter längre (!!!).
Han sa till min mamma att hon inte borde gå upp hit för att hälsa på mig och barnen eftersom vi är riktiga jävla tattare (hans ord för att vara typ dum i huvudet).
Han sa att han hoppades soc skulle ta mina barn någon dag (!!!).
Allt detta hade han oxå vräkt ur sig medans min 11 åriga son hörde på!!!
BRA JOBBAT f.d far!
Etc etc etc.

Så fuck him!

och vet ni vad fanskapet hade sagt igår till min mor när hon träffade honom?
Jo,han frågade om jag vart ute vid Zoras grav ännu varpå mamma svarar nej - hur skulle det gå till.
(Zoras grav ligger en bit bort och jag har svårt att ta mig dit).
Då säger gubbjäveln att han ska fixa så de gräver upp Zoras grav och tar bort den!
MIN DOTTERS GRAV!
Hur i hela helvete kan han slänga ur sig en sån sak???
Nu KAN han inte fixa det,han har inte den makten,men just att han SA det!

Jag är så inåt helvete förbannat på honom så ni kan inte ana.

Totalignorerar honom om man råkar gå i närheten av honom.
Låtsas som han inte finns.

Well,seriöst.
Vad tycker ni om detta?
Låter det som ovillkorslöskärlek som man SKA ge sina barn?
nej inte direkt.

Han vill och har alltid velat att jag ska leva mitt liv som HAN tycker,vilket aldrig kommer hända.
Aldrig!


Här kommenterar du:
Skrivet av: MansonDust

Vilken jävla idiot han är. Alltså, vem tror han att HAN är? Nån jävla Gud? Det är han som missar saker, inte ni. :love: Han kan gott sitta där ensam.

2011-05-13, kl 08:42:48
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Skrivet av: carol

Nä fy fan!! Och ändå vill man ju någon slags fungerande relation till sin far av någon underlig anledning.

Skulle också brytit med vem det än var som sa såna saker om mig eller min familj. Släkting eller inte.

Tycker du är stark som hela tiden går din egen väg och gör dina egna val-annars hade du inte varit du! Bara för andra att acceptera!

2011-05-13, kl 08:48:12
Skrivet av: Jenny

Men FY fan! Hur kan man säga något sånt där till sin dotter?! Jag fattar inte.

Jag sa upp kontakten med min far den dagen jag fyllde 18, så sjukt skönt. Visst har man ibland tänkt på han, men i stora längden så har det bara gynnat mig.

Det där med Zoras grav, alltså.. är karln helt dum i huvudet eller?! Det är hans barnbarn han pratar om. Fy fan, du behöver verkligen inte han i ditt liv!

Och vi som följer dig och ditt liv vet hur bra du tar hand om dina barn, hur du alltid sätter dem före dig och allt annat. Han kan komma och påstå annat, men vi vet!

Ursäkta min långa arga kommentar, men jag höll på att gå i bitar. :P

Kram, ta hand om dig!

-wiilska

2011-05-13, kl 10:10:38
URL: http://fatshionista.blogg.se/
Skrivet av: sanna

Så fruktansvärt respektlöst!! vilken hemsk människa.

2011-05-13, kl 10:37:37
Skrivet av: Elin

Du gör helt jävla rätt i att stänga honom ur ditt liv, han förtjänar inte dig som dotter.

Skrivet av: Josefine

Du gör helt rätt, någonstans går gränsen!

Jag har själv ingen kontakt med min äldre bror längre då han under hela min uppväxt aldrig kunnat acceptera mig heller och gjort så jag behövt gå till flera kuratorer, då jag ändå någonstans ville bli accepterad av honom. Droppen var när han varken kunde acceptera att jag är tillsammans med (och håller på att flytta ihop med) en kille som är mycket äldre än mig, eller hålla det för sig själv. Jag hade förklarat för honom att den här killen gör mig obeskrivligt lycklig, jag älskar honom och han älskar mig... Men han hade ändå mage att ringa och spy ur sig vad han tyckte (utan att ens ha träffat min kille och gett honom en chans). Jag har alltid förlåtit men där gick gränsen, nu måste han be om ursäkt för att jag ens ska kunna låtsas som att vi kan träffas - och det gör han ju såklart inte. Skulle kunna leva hela livet utan att träffa honom men det gör ont när jag inte kan träffa hans underbara barn...



Fortsätt att vara stark och skit i din "pappa"! Jag tror att det är vanligare än man tror med sånna här saker inom familjen... Vill bara att du ska veta att du inte är ensam. <3

2011-05-13, kl 11:08:44
Skrivet av: nathalie

du är stark hella.. så bra av dig att inte ta sån jävla bullshit av någon, vilket praktarsle till far,

men man kan klara sig utan dom , det har jag gjort i 10 år..

stå på dig, annars gör nån annan det

2011-05-13, kl 11:31:55
URL: http://giftigmamma.blogg.se/
Skrivet av: Thina

Jag förstår dig verkligen att du bryter med honom! Det han har sagt är ju verkligen långt över gränsen för vad som är ok!

Borde han inte va tacksam när du ställde upp för honom innan!

Nä skit i honom så får han ta konsekvenserna! Det är mest synd om honom som inte får se sin dotter och barnbarn!



Kramar

2011-05-13, kl 11:56:38
Skrivet av: Petra

Nej men fy fan! Du gör helt rätt som bryter! Det skulle verkligen jag också gjort! Jag fattar inte hur man kan prata om/till och behandla sina egna barn och barnbarn på det sättet.. :(

2011-05-13, kl 12:15:00
URL: http://mylifemychoices.blogg.se/
Skrivet av: Ann-Sofie

Fy faan.

Man blir ju liksom lite extra sårad när det är ens pappa också, det är ju ngt speciellt med just pappa/dotter-relationer. Jag som tycker mig ha läst att du har ställt upp mycket för din pappa, hjälpt till när han var sjuk och så.



Förstår att du är förbannad och jag tycker du är stark som satt ner foten och visat honom att han har gjort fel.



Försök att inte låta hela det här ta din energi, för då vinner han ändå. Ha en fin dag snygging!

2011-05-13, kl 12:33:21
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Skrivet av: -Praktikanten-

Känns som du skulle bränt broarna till honom för länge sen. Han beter sig som en jävla svennebannan som tycker att alla skall bo i villa vara gifta (och olyckliga)ha ett jobb mellan 08-17 och träffa sina ungar 1,5t/dagen för att sen natta dom... Se det så här. Han är den som producerade dig och inge mer. Han kommer troligen att vara rätt själv när han ligger på sin dödsbädd. Folk brukar förr eller senare inte orka med såna personer.



Höll huvudet högt gå stolt. Och skratta åt folk som har tomma liv så dom måste skita ner andras.



Slipknot har ett par sanna ord.



FUCK IT ALL! FUCK THIS WORLD!

FUCK EVERYTHING THAT YOU STAND FOR!

DON'T BELONG! DON'T EXIST!

DON'T GIVE A SHIT!

DON'T EVER TOUCH ME!

and don't you fuckin' judge me!



Även denna passar bra in.



http://www.youtube.com/watch?v=4z9f9Eybv4I



Ha det bäst. kram från Åsbro

2011-05-13, kl 13:08:09
Skrivet av: HannaStar

Men jösses. Jag tycker absolut att du gjort rätt! Sådär ska inte en far bete sig mot sitt barn, han borde ju helt enkelt bita ihop och stötta dig. Starkt av dig gumman att du står på dig <3

2011-05-13, kl 13:34:41
URL: http://hannastar.blogspot.com
Skrivet av: Anna

Men vilken jävla idiot (ursäkta uttrycket) men så gör man fan inte mot sitt barn. Hade min far gjort så mot mig hade jag gjort precis som du!

Stå på dig!

2011-05-13, kl 14:33:17
URL: http://channaalfredeen.blogg.se/
Skrivet av: t

skriver inte ut mitt namn här pga vad jag ska skriva som är av privat natur, men har känt dig väldigt länge.



å kan bara säga att du gör helt rätt! jag vet hur det är att ha ett as till far, när jag var 12-13 sa han att jag bara var ett misstag pga glömt p-piller å han önskar att mamma gjort abort. när jag började min neuropsykologiska utredning sa han att jag minsann inte hade aspergers/autism utan bara var lat å värdelös. ;-(



det värsta e att jag inte direkt kan bryta kontakten med honom så länge morsan stannar kvar hos honom, både jag å mina syskon har försökt få henne att lämna honom i åratal, men hon verkar inte lyssna.

2011-05-13, kl 16:06:16
Skrivet av: Malin

Fy fan vilket fukking as :O hur i helvete kan man säga så om någons barns grav :O Är så sjukt förbannad ju när jag läser allt ju :( ta inte åt dig gumman <3<3

2011-05-13, kl 16:51:53
Skrivet av: ET

Som jag har förstått så är din pappa ganska till åren gången, i vissa fall kan man ju ta att ens äldre släktingar säger om en percing "att de där är väl ändå inte snyggt", eller om en tatuering "förstör inte din kropp" eller en frisyr "den där passar du inte i", äldre människor får står sig ju oftast inte på hur vi nutidens-ungdomar tänker och vad vi tycker är snyggt! MEN...när ens egen far vräker ur sig saker under hela ens uppväxt, förstör ens självförtroende, kränker en och ger sig på de känsligaste områdena kring en människa och klankar ner....då är de nog den människan som har något psykiskt fel i sig eller bara är väldigt ondsint! Ta inte åt dig av något och lämna honom bakom dig, skydda dina barn från honom!Du är stark Hella! Kram och godnatt

2011-05-14, kl 02:36:00
Skrivet av: Eve

Först vill jag säga att jag verkligen tycker det är intressant att läsa din blogg. Det finns för många puttinuttiga mammabloggar o jag gillar att din visar en annan sida. Vissa saker din pappa sa är verkligen oförsvarligt och det som gör det hela värst är att din son hörde tycker jag. Om jag ska försöka sätta mig in i hur din pappa tänker... han kanske är besviken på dig o det kanske inte blev som han hade tänkt sig? Det är inget skäl att behandla andra som skit men det kanske är så han känner. Han kanske mår dåligt över att du inte har ett bra arbete o en fin inkomst o är gift liksom. Föräldrar har förväntningar på sina barn men det är en förälders uppgift att stötta snarare än något annat även om barnets liv inte blev som föräldern tänkt sig. Så tänker jag!

2011-05-14, kl 10:31:50
Skrivet av: electra

OMG! Rätt åt han att du inte har någon kontakt med han mer.. Vilket svin.. Jag hade gjort exakt samma sak som du! STÅ PÅ DIG. Kram:love:

2011-05-15, kl 12:48:39
URL: http://bettyboom.blogg.se/
Skrivet av: Helena

Det var sjukt onödiga kommentarer och kommentaren ang din dotters grav var verkligen att gå över gränsen. Men jag kan ju "trösta" dig med att ingen har den befogenheten att gräva upp en grav. I och med att man begravts så är platsen "paxad" i minst 25 år, sedan får anhöriga välja om man ska ha kvar gravplatsen eller inte, och väljer man att ha det så kostar det en liten summa varje år. Enda gången man eventuellt kan få tillstånd att gräva upp en grav och flytta den är om det finns synnerligen särskilda skäl, och det verkar det inte finnas här.



Men självklar, han borde aldrig ha sagt de sakerna, även om han som förälder kanske hade andra planer för dig som hans dotter, men i slutändan har barnen en egen vilja och ett eget liv, så det är bara att gilla läget även om man själv gärna hade sett att de gick en annan väg!



2011-05-17, kl 10:42:59


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0