Käftis och God Smak

godmiddag...godeftermiddag..eller hur man nu säger.
Det är iaf eftermiddag.
Vaknade från en rätt okej tupplur för en liten stund sen.
Nu är det ett par koppar kaffe sen ska jag väl börja med middagen.

Knasiga en del av er är som gillar min dialekt,haha.
Ingen kan väl gilla gnällig närkinska?
*urk*
Men tack,söta ni är <3
Och gällande bussar och trollhättan så förklarade jag visst lite luddigt,sorry för det.
menade såklart att just den lägenheten jag menade,det är 6 km till närmaste busshållplats så man kan ta sig in till själva stan :(
Synd som fan då det är en ashärlig lya med stor uteplats,granne med Majki etc etc.
Oh well.

Idag var det tandläkaren för Spikes del.
Mötte upp Hanna och barnen då de ända skulle ned till bvc,så väntade vi in varandra efteråt.
Mötte mor oxå för hon skulle upp på byn.
Det gick realtivt okej,Spike har en extrem rädsla för käftis sedan det gick illa vid ett besök.
Det blev en skräckupplevelse för honom.
Nu ska vi iaf satsa på att få ordning på hans mun så den blir hel och fin.


Efteråt gick vi och åt frukost på 'God smak',jättemysigt,känns som det var jättelängesen jag var där.


Så in på Ica för lite kattmat och in på Lindex för lite födelsedagspresenter till Leeloo som snart fyller år (9e nov).

Ikväll tänkte jag svara på resten av frågorna ni ställt :)
Jättekul med såpass många!


Här kommenterar du:
Skrivet av: Vanessa

Du verkar så himla mysig o snäll som en riktig vän ska vara så om du nångång är i malmö trakten får du gärna komma o dricka kaffe hos mej :D.. haha.. Kram

2011-11-02, kl 18:10:19
Skrivet av: lina

Aaw, vad heter Hannas nya bäääze?

2011-11-02, kl 18:15:53
Skrivet av: Carolina

Kors i taket. Det var lite överkurs med 6 km till närmaste hållplats. :P Där jag bor har vi ca 5,2 km till Centrum i stan, och efter den sträckan är det ca 12 hållplatser. =P Fast då antar jag att det är lite mer tätort än i Trollhättan.

2011-11-02, kl 19:18:30
URL: http://www.carolajnastankar.se
Skrivet av: starsprinkle

vanessa - mnåå vad go du är! det ska jag ha i åtanke!



lina - hon hete Viljah

2011-11-02, kl 19:22:02
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Thina

Hälsa Spike att han va modig som fixade tandläkaren!!! Jag är skit rädd för dom..



Och du nu har du ju en till som vill att du ska komma ner ;-) Så nu måste du. om inte annat sen till sommaren när vi ska ta med Spike på legoland ju!



Din dialekt är charmig det håller jag med om, men jag vet inte om den är så jätte närkinska, inte som örebro..som tur är...

2011-11-02, kl 23:06:41
URL: http://thinas.bilddagboken.se


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0