Intressant/ointressant fakta :p

*När jag var 13 år gammal så la soc in mig på ungdomspsyk i 5 veckor.

*Jag har vart gravid 5 ggr,med andra ord gjort abort två gånger.

*Jag kan inte simma,önskar så att jag kunde.

*Jag har en otrolig passion för att klämma finnar,bölder,pormaskar etc etc,jag känner en sorts njutning och blir tillfredsställd av det,inte sexuellt då såklart!!!

*Har haft råttuppfödning i klädkammaren,som mest hade jag och H runt 60 råttor eller liknande.
Föräldrarna hade stamtavlor och hade vunnit priser men vi födde upp till ormmat bara.


*Jag är livrädd för att drunkna,har drömt flera ggr att jag gjort det och vaknat av att jag inte får luft.

*Piercade mig första gången när jag var 15 (om man bortser från öronen).
Det blev då två i högra näsvingen som IDIOTISKT nog gjordes med pistol.
Synd man inte visste bättre då.


*Jag har 10 syskon (som jag vet om,kan dock ha fler) dock är bara ett av dem 'helsyskon' resten 'halv'.

*Som 14åring blev jag vegetarian (för djurens skull),var det sedan i något år(?) och övergick sedan till veganism.
Var vegan i kanske 5-6 år sen när jag blev gravid med Zora sket sig allt för då blev jag sjukt sugen på kött osv.
Veganismen avbröts av att jag valde mild kebabsås i min veggierulle från pizzerian.
Sen på sommaren dog jag lite när jag kände doften av H och M som grillade,då åt jag två korvar och jag var köttätare helt plötsligt vilket jag vart sen dess:(


*Jag har bloggat väldigt länge.
Bloggat sen innan det döptes till blogg till och med.
Började på Lunarstorm,senBloggspace (tror jag) sedan metrobloggen och nu här.
En f.d kille till mig ville jag skulle sluta blogga för det tog upp för mycklet tid etc,det blev bara ett fuck off från mig ungefär.
Skulle aldrig överge min blogg,det är min ventil.

*Som nybliven 16åring (efter att ha fött Spike) fick jag djup trombos,med andra ord blodproppar.
Det var inga små proppar.
Hela benen ända upp till midjan.
Jag var riktigt nära att dö där,låg inne på intensiven och flera olika avdelningar.
Fick äta blodförtunnande medicin och ta sprutor dagligen i flera ÅR!


*Har haft nääästan alla hårfärger man kan ha.
Dock inte vitt,grått och sen är det säkert någon mer,men näästan.

*Under flera år när Spike var liten så var jag extremt ensam,hade inga vänner alls.
Umgicks bara med Spike och min mor.
Jag brevväxlade med massor av människor men ville ha vänner irl.
Satt på toa o grät på min 18 års dag för att jag var så ensam.


*Mitt absoluta drömyrke utan att tveka är att få arbeta med djur.
Sköta om de som haf det dåligt kanske,eller ta hand om djur i en djurpark etc.
Skulle garanterat vara lycklig resten av livet om jag fick jobba med det.
Snäppet efter det drömyrket kommer piercare :)

*För kanske 10-11 år sedan la jag till namn.
Jag lade till Jizza Chain och Starsprinkle.
Jag är den första och enda bäraren i Sverige och stolt över det.
Älskar mina namn.
Utöver det heter jag även Helen & Carolyn.


*Jag & H försökte i två långa år innan jag blev gravid med Zora,vi var sinnessjukt lyckliga och graviditeten var som vilket som helst.
Bortsett från att jag var tvungen att ta de hemska blodförtunnande sprutorna varje dag som gjorde ONT!
Sen när vi var inne på tillväxtkontroll i början av 9e månaden så säger sköterskan som hade hand om ultraljudet att hon inte såg något hjärta som slog.
Världen rasade och både jag och H dog inombords.
Allting gick i slow motion och...ja...det gick inte att förstå.
Fostervattensprov (hemskt obehagligt),andra prover,samtal etc sen fick jag medicin som skulle skynda på det hela så förlossningen sattes igång.
Tror det hann gå 3 dygn efter vi fått veta så gick vattnet.
Var som vilken förlossning som helst men vi fick inte höra vår bebis skrika,se henne röra sig.
Vi fick inte ta med vår dotter hem som andra föräldrar får göra.
Vi var tvugna att lämna kvar en stor del av oss själva på sjukhuset.
Efter obduktion etc fick vi veta att en blodpropp satt sig i moderkakan så vår fina Zora Leeloo Chain somnat in då allting slutat fungera.

*När Spike fötts och vi var med i sån vanlig 'nyföddbild' i tidningen så blev det värsta uppståndelsen.
Vi var med i tv tre gånger,radio en gång och tre olika tidningar,till och med expressen,löpsedeln och allt,det ni ^^
Det var riktigt kul.
Uppståndelsen blev pga att vi såg ut som vi gjorde (punkare),var unga och gav ungen ett 'konstigt' namn.


*Jag är nog sexberoende,mår dåligt om jag inte får ligga ^^

*Jag fullkomligt älskar Angelina Jolie,samlar på filmer med henne,bilder etc etc.
Hon är så vacker.
Synd som fasen dock att hon gått o blivit så benig :(


*Jag är stolt samlare av My Little Ponys.
Någon som har så ropa,jag köper dem gärna.

*Jag brinner verkligen för bodymods.
Har stora planer på myyycket.
Piercings,implantat,tatueringar etc etc.


Jag är dum i huvudet som började röka igen efter att ha vart rökfri i ungeför 4 år >_<


Om någon undrar något så är det bara att fråga :D
//HellA







Här kommenterar du:
Skrivet av: Ann-So

Intressant att läsa faktiskt. Älskar dig blogg <3

2011-09-25, kl 02:10:01
Skrivet av: Maja

Kanske känsligt, men varför la soc in dig?

2011-09-25, kl 12:49:11
Skrivet av: BloggMamman

Haha, vilken rolig lista- kul att få veta lite mer om dej Jag har följt dej sen lunartiden! Kram!

2011-09-25, kl 15:11:03
URL: http://bloggmammor.blogspot.com
Skrivet av: starsprinkle

Maja - oh nej,nej..jag är väl inte den känsliga typen som har svårt att prata/skriva om saker :-P



Jo,när jag var 13 då...

Jag hade slutat gå i skolan helt,mådde inte bra och det var redan då mina problem med det sociala började.

De la då in mig på psyk i 5 veckor (trivdes skitbra där btw) och efter det ville de sätta mig på något hem som hette Bäckalla för de ansåg att jag var på tog för mogen för min ålder och att jag betedde mig som en vuxen vilket inte var bra för mig.

Dock slapp jag bäckfalla..



Bloggmamman - ohh vad KUL!

Vad glad jag blir :D

2011-09-25, kl 20:28:35
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Maja

Haha nä tänkte det. Jag som lärare undrar varför skolan inte gjorde ngt om de såg att du mådde dåligt och satte in stöd tidigare.. Aja

2011-09-26, kl 18:56:05


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0