Den döda kroppen reser sig!

Sitter och skriver adresser till alla som vann budgivningarna på Tradera.
Måste hitta passande kartonger till allt också.
Fick lite av en vän idag,så måste jag på jakt efter mer imorgon..
Så jag får plats med krubba och figurer i en..och saxlampa i den andra.
Halleluljah!
Well,det löser sig :)

Helgen ja.
I lördags kom broder Micke o hälsade på tillsammans med sin nya tjej Veronica.
Hon var verkligen hur mysig som helst,vilken härlig människa.
Och jag fattade det mesta hon sa även fast hon pratade skånska,haha.
Micke jävlades med henne hela tiden o sa åt henne att prata svenska så man förstår :p
Hon berättade massa superintressanta saker som hon fått vara med om/sett/hört osv osv då hon arbetat som ambulanssköterska eller vad sjutton den rätta termen nu var.
Anyway.
Visste ni t.ex detta...
♦När man öppnar ett nytt paket kaffe så luktar det likadant som när man kommer till ett ställe där människor brunnit inne.
♦När man obduceras och skallen öppnas,då hjärnan tas ut etc så sätts den inte tillbaka i huvudet sen.
Man lägger istället hjärnan i magen för den blir som gelé och skulle annars sippra ut genom skallen och börja lukta helvete.
I den tomma skallen lägger man t.ex lambi hushållspapper.
♦Det mest fashinerande av allt tyckte jag var när hon berättade då de vart med om en kremering.
När kroppen och kistan åker in i själva ugnen så bränns ju kistan upp först av den höga värmen sen...vet ni vad som händer då?
Jo,kroppen reser sig!
Seriöst.
Av spänningen som blir eller hur hon nu sa.
Så alla kroppar reser sig.
Inte bara lite.
Hon och alla hennes kamrater höll ju på att skita på sig.
Fan vad tufft!
Jag älskar sånt där,tycker det är så fashinerande.
Hade kunnat sitta och lyssna hur länge som helst på henne.

Anyway..på kvällen satt vi o kollade på "Mina jag & irene" tills de gick en trappa upp till min mor för att sova och mamma sov över hos mig för första gången.
Vaknade sedan på söndagsmorgonen redan vid 08 av en ordentlig krash.
Då hade lilla supersnälla Pubis tagit sig upp högst upp på tv möbeln o hävt ned min vattenpipa.
Vatten och glas överallt i vardagsrummet.
KUK!
Hittade småglas långt bort i hörnen,andra änden av rummet.
Fick dammsuga flera ggr,sopa och krypa runt på knä.
Ibland älskar man sina katter lite sådär extra mycket...NOT!

Nu ska jag ta en sista kopp kaffe för ikväll.
//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Cim von Wowern

Hahaha... hjärnan i magen. :-d

Svar: jajemensan :)
Starsprinkle

2012-12-18, kl 13:13:12
URL: http://vonwowern.blogg.se/
Skrivet av: Anna

Men va fränt att kroppen reser sig!! wow :)

2012-12-18, kl 20:27:30
Skrivet av: Julia

Jag läste en intervju med någon som jobbade med kremeringar och han sa att största myten och frågan dom ofta får är om kroppen reser sig och att det absolut inte är sant..jaja vad vet jag bara kom på det för läste för bara några dagar sen. puss

Svar: men wierd,hon såg ju det
Starsprinkle

2012-12-19, kl 13:33:58
Skrivet av: Jag

Nyöppnat paket kaffe är ju den bästa doften som finns ju :O

Svar: det ska tydligen vara precis den första doften (bara) precis när man öppnar det :)
Starsprinkle

2012-12-19, kl 22:11:49


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0