Föreställ dig 6 sockerbitar i kaffet liksom...

Alla dricker vi vårt kaffe olika...

Jag lärde mig dricka kaffe när jag var 14 hemma hos min då allra bästa vän Marie 'Bjuris'.
Hon hävde i massa socker o mjölk och det smakade faktiskt bra.

Nångång senare i livet,när vette fan,tror det var nångång (av alla gånger jag bantat) som jag började med suketter istället för socker.
Sen dess har jag kört med det.
Tycker inte det smakar bra nånstans med socker i kaffet.
Dricker man dock hos någon annan som inte har suketter så överlever jag men det räcker med en kopp liksom.

Under kanske 1 års tid nu...eller nåt...Så har jag sakta men säkert dragit ned på mängden suketter.
Från början körde jag hela tiden med 6 styckna.
Och idag kan jag inte fatta hur i hela helvete jag kunde dricka snusket då & tycka det var gott.
Folk som jag tvingade smaka på mitt kaffe höll på att dö typ.
Föreställ dig 6 sockerbitar i kaffet liksom...Insane!
Som sagt,dragit ned sakta men säkert.
Tagit bort en efter en.
Nu är jag nere på två suketter per kaffekopp.
Whoop whoop.
Lite mer 'normalt' om man nu kan säga så. ;)

Just ja,på tal om något helt annat.
Det stämde visst inte alls att herpes bara smittar från kön till mun & inte tvärtom.
En kompis som hade könsherpes hade pratat med STD i Örebro och fått det svaret,så det var därför jag såklart trodde det.
Men enligt smittsskyddsinstitutet smittar det på båda sätten.
Jaja,ville bara rätta till det.
Wierd dock.
Har sugit massa kuk medans jag haft munsår och det har inte smittat.
jaja,skit samma.

Take care folks//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: MansonDust - barnklädestokig fyrabarnsmamma med genustänk

Ja fy fan.. jag hade 6-7 tsk i kaffet förr.. nu har jag 3! Och det är på gränsen till för sött nästan. GALET! Hur fan kunde jag ha 6-7 tsk?!

2012-03-09, kl 08:01:44
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Suketter är starkare än socker. En sukett motsvarar inte en sockerbit, en sukett är i socker styrka eller hur man nu ska säga flertalet "riktiga" sockerbitar.

2012-03-09, kl 16:25:17
Skrivet av: Charlotte

Åhh- bläääää att ge/få oralsex när ngn har herpes.... Skumt att killarna ville det... Kommer du fortf göra det trots att du nu vet att det smittar?:-)

2012-03-09, kl 17:43:29
Skrivet av: starsprinkle

Anonym

Det står att en sukett motsvarar en sockerbit,men jag vet inte.

Ingen aning.

Jag är iaf glad att jag är nere på 2 nu :)



Charlotte

Japp det kommer jag,men säger ju att det är på egen risk liksom.

Har ju ändå sugit kuk i 14 år och det har inte smittat.

2012-03-09, kl 20:23:09
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/
Skrivet av: Marie "Bjuris"

Haha heelt sjukt med så mkt socker, jag har typ en halv tesked socker i kaffet nuförtiden, överskrida lite å kaffet smakar ju skit... har försökt sluta med socker helt men fan svårt... inte för smaken utan för ett jäkla sockerberoende..

2012-03-12, kl 21:01:51


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0