Våfflor och utan stödhjul.

Förra sommaren lärde sig Leeloo _nästan_ helt att cykla utan stödhjul men så blev det punktering på cykeln där vid hösten och bla bla bla.
Så idag hittade jag ett cykelreparationsset för ynka 35:- som innehöll allt man behöver för att laga punktering,awesome.
Fick hjälp av Henke att fixa bakhjulet (kan allt utom att få dit det förbannade däcket igen efter borttagningen) så nu under kvällen har vi vart ute med kidsen och hon har vinglat runt.
Först var hon glad och skrattade...kämpade tappert trots att starten är svårast,hon kommer liksom inte iväg.
Men sen blev hon förbannad.
Well,well..
Hon kommer lära sig snart :)
Minns så väl när jag var runt 4 o skulle lära mig..
Jag tog på mig ett par vita strumpbyxor för då skulle det inte "göra lika ont att ramla omkull",höhö.

Jaja..

Leeloo och jag knallade bort till Netto tidigare idag.
Handlade lite behövligt.
Hemma sen satte jag igång med lite dammsugning och plockande i vanlig ordning.

Vid 16 kom morsan ned då vi bestämt att grädda våfflor.
Tar ju hundra jävla år det där.
Både tur och otur att vi bara gör det en gång per år.
Hade två våffeljärn men det gula ville inte vara med i leken längre.
Det fick pensionera sig.
Till slut var alla jäkla våfflor klara och vi smaskade i oss,gott var det och för mätt blev man.

Jag är jävligt trötter och ska strax krypa ned under täcket tänkte jag.
*gäääääsp*

Dröm sött hörrni,skrivs imorgon//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: kolin

Ja, visst är det överskattat med våfflor? Är ju som pankaka fast med mer fett. Den som uppfinner ett våffeljärn till att föda en hel familj får ta mig tusan nobelpris!!!

2012-03-27, kl 01:11:24
Skrivet av: starsprinkle

Kolin jaaa,håller med!

Nobelpriset till den ;)

2012-03-27, kl 13:57:28
URL: http://freakystarsprinkle.blogg.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0