4 dygn ikväll + Leeloofirande.

Ikväll vid 23 har jag vart rökfri 4 dygn tror jag det blir.
Jag är så bra!
Men satan att det är svårt,hela tiden.

Fördelar hittills:
20 minuter efter rökstopp
har ditt blodtryck och puls gått ner till en normal nivå   
har temperaturen i dina händer och fötter återgått till det normala

Åtta timmar efter rökstopp
börjar kolmonoxidhalten i ditt blod att minska och det livsviktiga syret får mer plats
blir du mindre trött

24 timmar efter rökstopp
har riskerna för att du skall få en hjärtinfarkt börjat minska

För att inte tala om pengasparandet!!!

Har börjat få massa underbart slem i halsen också,så jag antar att den sakta men säkert håller på att reparera sig...Mmm,.slem <3
Nös upp en snuskig sak förut rätt i handen o dog lite XD
Är ju som snor liksom,det värsta som finns.

Födelsedagsfirande igår alltså för min kaxiga lilla sötnos Leeloo.
Hanna och Jossi kom först vid två,eller nej Henke var först men han hade vart här ett tag då.
Sen kom min mor och lillebror etc.
Förmiddagen hade jag ägnat åt att baka färdigt och plocka undan i köket.
Leeloo var så nöjd med hela födelsedagen och alla presenter,så därmed en nöjd mamma :)


Näst sista bilden är en banankaka med dumlefluff på.
vet inte om jag nämnde något om fluffet i förra inlägget eller ej.
Anyhow....det var första gången jag provade och göra dumlefluff och satan i gatan så gott det var.
Smaklökarna blev redigt munknullade kajasäja minsann!
Alla gäster tyckte likadant.
Förutom min fina mamma som inte kunde smaka något.
Hpon drack en slät kopp grönt te oc h inget mer.
Tycker så jävla synd om henne o hennes problem med gallan.
Hon får så ont hela tiden.
Jämt haft sådärtyp.
Så nu vågar hon bara äta havregrynsgröt för hon är så rädd för mer smärta.


Nu ska jag sluta babbla och fortsätta mitt morgonkaffe - utan cigg.
Konstigt och med en stor saknad eller hur man ska uttrycka det men I CAN DO IT!

//HellA

Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0