Det blir operation för min del!

Ja,då var jag hemma igen.
Skönt skönt.
Det gick ju inte så jättebra inne på sjukan dessvärre.

Fick komma in ganska direkt vilket var jävligt positivt för annars brukar man kunna få vänta betydligt längre än man faktiskt orkar.
Fick sitta ned lite snabbt för att hon skulle fråga om hälsotillstånd,barnafödande och lite sånt där grejs.
Sen av med kläderna och studsa upp i gynstolen,hej och hå.
Alltid lika härligt att visa innanmätet för en främmande människa.
Barnmorskan var dock jättetrevlig och snäll,gillade henne,så det var ett plus.

Fick ju en remiss från BM här i Hallsberg för hon inte kunde se spiralens trådar,det har hon aldrig kunnat de 5 åren jag haft den där.
En gång fick jag åka in till kvinnokliniken för ett ultraljud för att se om den faktiskt satt kvar där vilket den mycket riktigt gjorde :)

Oh well.
Hon satte in spekulum och började rota.
Tog både det ena och det andra verktyget för att försöka hitta trådarna men nope.
Hon ringde efter kanske 20 min på en sköterska och bad om en 'spiraldragare',jag vågade inte ens titta hur den såg ut så jag blundade
Hon försökte få tag i spiralen men återigen - nej.
Det var ganska jobbigt,jag kände hur ont det gjorde i livmodern,det högg och värkte.
Jag fokusera på att andas och hon tyckte jag var duktig som kämpade.
Ett tag där var jag nära till tårar...
När det inte heller funkade med dragaren så gick hon efter en doktor,så det kom in en kvinnlig läkare med tysk brytning samt en läkarstudent.
De frågade om jag var säker på att den satt där och jaa,jag var jag.
De rullade in en ultraljudsapparat för att kolla för säkerhetsskull och mycket riktigt,den satt där den skulle.

Läkaren försökte också,gröpade och bökade.
Jag fortsatte andas och de peppade mig genom att säga hur tålmodig och duktig jag var.

När det hade gått kanske 50 (!!!) minuter så avbröt de och sa att de får ta ut den med narkos istället.
För det gick verkligen inte.
Så jag fick klä på mig och sätta mig för att fylla i en hälsodeklaration,få descutan och lite info.

Hade svårt att fylla i pappret för hela jag småskakade efter den upplevelsen plus att jag hade spänt mig så mycket.

Jag är tydligen speciell för de hade aldrig misslyckats med varken ta ut eller sätta in och då hade den ena jobbat med sånt betydligt längre än vad jag är gammal.

Tänkte på stackars mamma som satt ute i väntrummet också,hon hade knappast väntat sig att det skulle ta sådan tid :p

Äntligen klara så fick jag gå till labb för att ta blodvärde och blodtryck.
Så lyssnade de på lungor och hjärta.
Allt bara fint.
Btw så har jag skitbra blodvärde så inte därför jag jämt och ständigt är så trött.

Det var såå jäkla skönt att komma ut i friska luften sen.
Knallade bort med morsan till centralstationen där jag skulle möta upp en kille att köpa kackerlackor ifrån.

Pratade några minuter sen gick vi vidare till Lucullus för en fika.
Übersöta tjejen som tog vår beställning och hon tittade massor på mig,höhö.


Kikade in på en supermysig liten butik som heter "Nerd World" för att kolla efter en grej till Majki men den fanns dessvärre inte inne.
Sen bort till sjukan igen för att vänta på vår buss hemåt.

Och det var väl min dag hittills i det stora hela.

Så inom två veckor blir jag sövd och får ny spiral.
Halleluljah!
Prisa påskharen!

Nu ska jag dö på soffan en liten stund tills H kommer med Leeloo

Avslutar med två egopikkz bara för jag blev så snygg på dem :p
/HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Newronica

Men fy bubblan!! Att ligga 50 minuter när någon gräver i halva livmodern kan fasiken inte ha varit lätt. Att du är duktig! Men skönt som tusan att du får bli sövd när de tar ut den gamla och sätter i den nya. Duktiga du <3

Svar: jaa,det ska bli suveränt!<3
Starsprinkle

2012-09-27, kl 18:59:29


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0