Mitt Pride - awesome!

(Påbörjade inlägget tidigt imorse,avslutade det nu under kvällen)

Hej och hå.

Så var det måndagsmorgon igen.
Barnen kollar tv och Spike surar som vanligt över att han inte får bestämma kanal.
Det är nackdelen med att ha flera olika barnkalaner,de kan inte samsas om vad de ska se.
Så då får de skylla sig själva.
Det slutar med att jag låtsas att vi inte har några extra kanaler,utan enbart själva barnkanalen,så får de snällt kolla på det annars vara på sina rum och hitta på annat.

Pride då..
I fredags vid halv fem blev jag hämtad av söta Malin som skulle köra in oss till Örebro.
Vi åkte och plockade upp Hanna sen in mot staden.
Angelika skulle tyvärr inte med,lite synd men vi hade kul ändå :)

Satte oss först på rockbaren och tog varsin öl,satt utanför,snackade skit och kom i stämning.
Såg en pudel som hette Rambo vilket jag tyckte var fantastiskt kul.

Mötte upp Hannas kusiner + deras vänner som skulle visa oss vägen till Virginska skolan då varken Hanna eller jag visste vart det låg.
Supersöta människor allihopa vi slöt upp med.
Paraden blev lite fördröjd,kändes som en halv evighet men men,det var bara att snällt stå där och vänta.
Sen tågade vi igenom Örebro under den fina bdsm flaggan.
Själva paradtåget (kan man säga så btw?) var rätt stort,inte för jag har nåt att jämföra med men ändå...
Och folk stod längs hela jäkla Örebro för att se oss alla knalla.
Folk satt i fönster,stod längst gatorna etc etc.
Hur mycket folk som helst.
Thank god att jag var onykter,annars hade jag tuppat av.

Skoskav från helvetet hade jag redan hunnit få oxå.
Satan vad ont det gjorde men det var bara att fortsätta.
Helt underbara människor,allt från läderbögar och butchflator till helt randoms och hipsters.
Ja,alla sorters folk,underbart!

Tåget var slut när vi var framme i Stadsparken.
Snackade först strunt med Björkkusinerna + vänner sen gick Hanna & jag bort till scenen då hon så galet gärna ville se sin flickidol Magnus Carlsson.
Blä för min del men vad gör man inte liksom.
Först var det massa olika uppträdanden och tal från lite här och där.
Fick bland annat lära mig att pride startade först i Sverige med pride år 1971 (tror jag det var).
Men sen dess har det vart tyst fram tills nu.
Så det så ;)

Peter Flack talade och var rolig.
Generalerna uppträdde,vilka det nu är.
Och ja,massa olika som jag inte minns namnet på.

Någon kvinna försökte pussa på mina tuttar.
Och sen förklara för Hanna att hon inte försökte ta mig ifrån henne,haha.

En kille tryckte sin kuk mot min röv när vi stod upp i publiken.
Wtf liksom!
etc etc.
ja jösses.

Hanna sprang iväg för att pissa bakom några buskar.
Så satt hon bakom en bil..
det visade sig vara Magnus Carlssons bil,haha.
Fatta att hon blev till sig även om hon försökte vara lugn.
Hon pratade med honom och hans hundar samt att han fotade henne+sin äldsta vovve med hennes mobil ^^
En lycklig Hanna - check ;)

När Magnus äntligen kommit upp på scenen och skrålat typ två - tre låtar så var det slut och vi försökte irra oss ut från stadsparken,onyktra och förvirrade.
frågade alla möjliga hur man tog sig in till själva stan...
Jösses,som några turister typ.
Hittade iaf till Elite stora hotellet till slut där det var rfsl fest.

Betalade 120:- i inträde och gick in bland allt folk och musik.
Beställde varsin Xider och kollade runt.
Hade riktigt trevligt och lyssna på detta då - till och jag dansade!!!!
Ni kan inte ana hur EXTREMT jävla ovanligt det är.
vet inte ens om det någonsin hänt tidigare!
Jag dansar nämligen eeeenbart när jag är ensam hemma,alternativt med ungarna.
Riktigt skoj,höhö.
Sen om man faktiskt kan kalla det "dansa" vet jag inte men det spelar ingen roll,hade kul.

Vid 02 var vi båda rätt slut och jag hade så ont i fötterna.
Så jäkla snällt av en kompis som tog sin nattrast på jobbet för att köra hem oss.
Uppskattade det som fan.
Tusen tack!

Det var otroligt skönt att komma hem,hade det lagom svårt att få av mig korsetten helt själ men efter mycket om och men lyckades jag.
Slängde mig ned i soffan och mulade i mig massa chips sen försöka sova.

Lördagen spenderade jag väldigt bakis!
Det var riktigt längesen jag var så pass bakfull som jag var då,uhh.

Och det var mitt pride - i det stora hela.

//HellA

Massa mer bilder i min bilddagbok.
 






Här kommenterar du:
Skrivet av: MansonDust - en mammablogg om barnmode

Jag gick på Virginska skolan i 6 mån. Det var typ då vi började smsa varandra. :) Då bodde jag mittimot tågstationen, så det var en liten bit att knalla varje morgon.

Svar: Ohh :) <3
Starsprinkle

2012-09-04, kl 06:55:50
URL: http://www.mansondust.nu


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0