Bröllop och fest!

Åh vad jag hade det trevligt igår!
Det var äckligt varmt så svettpärlor bildades i hela ansiktet,särskilt där vid kinderna där man har solglasögonen.
Fick gå och torka där hela tiden. ^^
Knallade bort till Yenny runt 11.30 nånting och redan då var det ruggigt varmt.
Satt där och väntade medans hon flängde runt o letade efter allt hon skulle ha med sig,skönt o se att fler är lika virriga och utspridda som jag är ^^

Hade lite smått ångest när jag klätt mig.
Smink kändes okey men kände mig så tjock och då får jag för mig massa otroligt puckade saker som att alla bara ska tänka på hur fet jag är när säkert ingen gör det egentligen.
 
Så idiotisk men jag rår inte för det.
Känslan blir så stark.
Mitt lilla hjärta Cim kommenterade så bra på en bild och jag citerar: "Sen får man fråga sig.. vem bestämmer vad som är snyggt, stor eller liten? Kan man inte vara snygg om man är stor? Måste man vara snygg om man är smal? Det är i betraktarens ögon.. du är så himla fin för många människor trots att du inte är just SMAL. För det är inte särskilt viktigt, egentligen. Vi är ju i samma stl, typ & jag funderar mycket på detta.. för jag kämpar med att acceptera mig själv trots att det är svårt. Men fan.. visst vill jag vara lite mindre men.. jag (vi) är 30 år nästa år, vill jag tillbringa ytterligare 30 år med denna skeva självbild eller vill jag NJUTA av livet? ........."

Hon borde fan bli president ♥

Yennys päron plockade upp oss i rakkarpilen o körde upp mot Tisaren.


Vigseln var mysig och fint läge med utsikt över sjön.
Gillar att vigselförrätaren petade in lite nördprat om internet,onlinespel etc.
Hehe.
Så kastade vi blomblad på det fina nyblivna brudparet och knallade sen bort till logen som de hyrt.


Det var kul att träffa många av de från förra årets grillfest med.
3e året jag var med men har för mig Johan (brudgummen) sa att de haft festen i 13 eller 14 år,eller så är jag helt ute och cyklar.
Började med att några grabbar som spelade onlinespel ihop skulle träffas,sen blev det årligt och även folk som ej spelade med dem (som jag) har hakat på.
Tycker det är en suverän tradition.
Det kommer folk från hela landet.
Två killar hade åkt 110 mil enkel resa liksom,holy crap.
Ingen liten tur.
Hoppas den inte dör ut.

Det bjöds på smörgåstårta,vi skålade,käkade awesome cupcakes som Yenny stått och bakat i 7 långa timmar,snackade strunt,garvade massor etc.
Satt/låg ute på gräset,drack öl,skrattade mer,letade skugga och ja.. :)

Kollade när de hurtiga spelade fyllebrännboll..
 

På kvällen kom även min kompis Köhla dit och var lite social,trevligt då jag inte sett honom på några år nu tror jag det blir.
På natten sen fick vi skjuts hem av honom,hur snällt som helst.
Så glad att jag inte tältade...dagen må ha vart äckligt varm men satan vad kallt det blev på natten.
Önskade SÅ att jag hade byxor och strumpor.

Jag som hade tänkt bli dyngpackad blev knappt full alls,haha.
Vad fan.
Oh well.
 
Så jävla imponerande skägg.
Tog honom 15 år att odla det och då har det ändå gått sönder lite ^^

nu ska jag lägga mig i soffan och äta bakischips o dricka kall pepsimax,så det så//HellA
 
 
 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Maja Lilja

Fan vad härlig dag de verkade va! :D sol,kompisar och mysigt ställe de hade valt! :)

Jag känner igen exakt vad du mena! Nästan alltid så provar jag igenom HELA garderoben när jag ska bort... Inget plagg som magiskt tar bort magen eller valkarna eller de ut-ammade tuttarna :(

2013-07-14, kl 14:57:12
URL: http://www.majalilja.com
Skrivet av: Cim von Wowern

Hahaha, yeah me for president! :-P Härlig dag, ser roligt ut! :thumbup:

2013-07-14, kl 15:46:11
URL: http://vonwowern.blogg.se/
Skrivet av: thina

Bra sagt av cim det är så sant. Man måste lära sig att acceptera att man ser ut som man gör. Att gå runt och nojja över det gör inget bättre.
Jag började nog acceptera att jag inte är smal mer och mer efter 30. Har aldrig varit smal heller så det skulle nog inte ens kännas som jag.

Och du är grymt vacker oavsett vikt.

Perfekt dag för fest och bröllop när det va så soligt och skönt :)

2013-07-14, kl 16:59:02


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0