Ggb-resan & Anton <3 (långt inlägg)

Långt inlägg,hämta kaffe,té,saft,läsk whatever o sätt dig i lugn o ro ;)
Så längre ned står det om den fina killen jag träffade ^^

Behövde visst hela dagen igår för att återhämta mig efter Gbgresan,haha.
Kände mig som en väldigt skröplig 96årig tant med smärtor i hela kroppen och var såå trött hela gårdagen.
Gamla tanthella ;)

Klev upp redan vid 05 i onsdags för att hinna med allt innan avresan.
Och jag var såå nervös inför mötet med Anton (som han heter) att jag mådde fysiskt illa,uhh,haha.
Vår granne Conny skulle oxå till Liseberg så vi åkte med samma tåg ^^

Leeloo var helt galen på resan dit,måste vart nån blandning mellan förväntan och trötthet för hon var hopplös.
Cheeses!

Efter 2 timmar och 20 minuter var vi iaf framme i Götebööörg,den suveränt fina staden <3
Antons tåg var framme typ 50 min efter vårt så vi satt på stationen o ugglade,alla var hur trötta som helst.
Jag var så nervös,kunde inte stå still.
Bara fladdrade runt.
Sen till slut kom hans tåg o jag såg honom komma emot mig.
Ihhhhhhhh!
En lång,übermysig,småskakig kram <3
Som vi längtat I tell ya!
Sen sprang barnen fram och kramade om honom.
Han var inte okänd för dem då vi cammat mycket på skype etc och de hade redan fattat tycke :)
Så hälsa på min mor o bror såklart.

Så snurrade vi runt lite för att leta på vårt hotell men vi gick ut på fel sida och fick gå lite omvägar.
Men till sist så kom vi ut på rätt sida och hittade Clarion Post Hotell.
Lämnade in vårt bagade och drog vidare.
Fick inte checka in förräns eftermiddagen nämligen därav bara lämna bagage.
Spårvagn till Liseberg och vi blev förvånade redan när vi kom fram att det var så långa köer trots att det vart öppet en hel timma och det skulle liksom inte vara något särskilt,därför vi valde att åka just den onsdagen.
Men,men..högsäsongen gjorde sitt I guess.
Kunde inte åka så jäkla mycket för köerna ringlade sig långa som sagt.
Och satan vad varmt det var.
Solen gassade på och alla var svettiga.
Blev iaf lite slänggungor,jukebox,hang hai,radiobilarna osv.

Leeloo vann en docka,typ barbieaktig you know.
och var jätteglad över den.
Men så försvann den senare och hon var så jäkla ledsen,stackars snupplan.
Anton drog med mig till en presentaffär medans de andra väntade på en bänk och där köpte han en fin vit lisebergskanin åt henne som plåster på såren.
Hur fint som helst <3
Den fick heta Clara,samma namn som den försvunna dockan och den gick hon runt med mest hela tiden sen :)

Runt 17 tog vi spårvagn tillbaka till stationen,var tvungen att följa mor o bror så de inte skulle irra bort sig.
Vinkade av dem och gick sen till hotellet för att checka in.
Satan vilket lyxigt hotell I tell ya!
Hur fint som helst och personalen var jättetrevliga o glada :)
Riktigt proffsigt.
Vi bodde i vad de kallade 'tornet' på 9e våningen.
Utsikt deluxe,awesome säng,härligt badrum,stor tv etc etc.
Loved it.
Hade aldrig kunnat bo där om det inte var för Antons syster (som jobbar inom Clarion fast på annan ort) som fixade rabatt åt oss,yay!
Det var sååå skönt att ta av sig skorna en stund,vi vilade våra trötta fötter,bäddade upp bäddsoffan till barnen och lite sånt.
Sen på spårvagn igen till Liseberg i hopp om att det var mindre folk.
Det var det,dock inte jättemycket mindre.
Men vi fick iaf åka och spela lite mer.
Glada barn,glad mamma,glad Anton - perfekt <3
Drog strax efter 22.30 tror jag,supertrötta,värkande fötter och allt.
Jag och Anton dog lite på vår säng och barnen i sin,kollade på tv sen slocknade de relativt snabbt.
Det var galet underbart att äntligen få ligga tätt intill Anton,känna hans hud mot min,kramas,mysa!
Och vet ni...
Han fick mig att komma!
Det händer liksom inte.
Säääärskilt inte första gången med någon.
Helt galet underbart!
Ni kan inte ana!
Det har aldrig hänt med en kille första gången för mig.
Jobbigt som fan att behöva vara tysta som de tystaste små mössen dock..men,men..
Man gör det bästa av situationen.
Barnen sov så tungt så :)

Tog sen en dusch och lekte efter det lite till ;)
Låg sen och bara kramades.
Klockan blev 03 nånting...Ville inte somna.
Visste ju att vi skulle skiljas åt dagen efter.
Blööö!
Men somnade gott tätt intill varandra till slut.

Torsdagsmorgon..
Sjukt svårt att vakna till liv,kände mig halvdöd.
Hade tänkt gå upp relativt tidigt för att hinna käka frukostbuffén innan det blev översvämmat med människor men det gick ju inte så bra.
Det var folk överallt och jag blev jätteirrig.
Fanns sjuuuukt mycket att välja på,hur fräscht o nice som helst.
Det slutade dock med att jag satte mig vid bordet med ostfralla och kaffe.
Haha.
Vågade inte irra runt där,blir så nervös och osäker.
Men sen hämtade Anton lite überfräsch,smaskig fruktsallad till mig <3
Till barnens stora lycka fanns det pannkakor som de glatt mulade i sig.
Pannkakor till frukost,det får de inte här hemma minsann eftersom jag är zombie på morgnarna ^^.
Så det kan de ju fortsätta drömma om,mohahaha.

Mätta i magarna tog vi hissen upp till vår rum igen.
Plockade ihop våra saker och checkade ut.
De tog hand om vårt bagade tills det var dags att fara hemåt,perfekt.
Hoppade på en spårvagn bort till Universeum och där var det rätt mycket folk med.
Anton hade aldrig vart där innan så det var kul att vi hann med det.
Massa massa klimatförändringar...Först varmt ute..sen halvsvalt inne...sen reeegnskog med typ 90% luftfuktighet...sen svalt i 'underjorden' etc etc etc.
Fy fan.
Var mestadels svettig,det rann om oss..
Mina underbyxor var fan helt blöta,haha.
Jag gick där i långklänning,försökte sära på bena och vifta med den för att svalka.
Sexig syn ..not ;)
Spike tyckte jag var pinsam som alltid.
Haha!
Men åh vad jag tycker om Universeum.
Finns så mycket härligt där.
Och nu vet vi alla hur det känns att gå på månen.
Ja på ett ungefär iaf.
De hade massa astrounattjofräs bland annat ..och man kunde gå på en sorts mjuk mattgrej.
Ohh vad bra jag är på att förklara ;)
Så på taket var det dinosaurier (robotar).
Kul att se dem röra sig liksom.
Jag förklarade för Leeloo att det faktiskt fanns såna för lääängesen men det verkade hon ha svårt att förstå.

När vi knallat runt där ett tag så käkade vi lite sen fortsatte.
Efter ett X antal timmar kände vi oss klara.
köpte varsin glass,satte oss utanför en stund sen var det dags att ta spårvagn tillbaka.
Hämta bagaget o gå till stationen.
Uuuusch,ville verkligen inte skiljas åt.
Anton är helt fantastisk,seriöst!
Vi har pratat en tid över nätet..cammat,pratat i luren (faktiskt) etc...
Ville ju se om det kändes lika underbart irl som online vilket det uppenbarligen gjorde.
Nu han är bara min och jag är bara hans.
Jag är så löjligt kär så ni kan inte ana <3
Barnen tycker jättemycket om honom,likaså min mor och bror.
Kan inte bli bättre.
"Wise men say only fools rush in,but i can't help falling in love with you".
Elvis said it you guys!

(Kolla in snubben i bakgrunden,HAHAHA)
 


Först kramade barnen om honom och satte sig på plats i tåget.
Sen höll vi om varandra och hånglade hejdå.
Så skiljdes våra vägar åt.
Hans ända bort till Växjö,det är långt.
Meeeen han har sagt att han är flyttbar ;)
Nu räknar vi dagarna tills vi ses igen.
Slutet av nästa månad kommer han hit och spenderar en tid här när han jobbat klart.

Tågresan hem blev längre än väntat då det var nåt signalfel och bla bla bla.
Så vi fick sitta på tåget 70 lååååånga extra minuter.
Blöö,hemskt.
Och Leeloo var sådär galen igen.
Till slut var vi iaf hemma.
Trötta alla tre.
Skulle beställa taxi hem då ingen orkade gå men nope,tji fick vi.
Alla bilar var ute på längre färder pga tågproblem.
Bajs!
Men gissa om vi hade tur när vi träffade en kompis på Ica som vi fick åka med hem trots att hon hade bråttom.
Så jäkla uppskattat att ni inte kan ana <3

Möttes av en mycket glad Megas där hemma samt morsan och lillebror som väntade på oss.
De är fantastiska.
De hade städat undan i varenda rum här hemma medans vi var borta!
Gissa om jag blev glad!
Ihhhh!
Finaste Yenny hade först hand om Megas,på onsdagen sen plockade mamma o björn upp henne när de kom tillbaka från Gbg.
Fröken Yenny ska få klubbor som tack för hjälpen för det var hennes önskemål.
Vet inte vad sjutton jag ska kunna ge mor o bror.
Hmm.

Well,det får nog räcka för idag.
Hoppas någon orkade läsa allt :)
Guldstjärna till dig isf.
Har säkert glömt både det ena och det andra men det är bara att hojta om det är nåt någon undrar.
Ni är säkert mer nyfikna på Anton ;)

//HellA
 

För fler bilder får ni gå till min bilddagbok.
Länk HÄR.





Här kommenterar du:
Skrivet av: Frida

Hej hellA! Jag är en ny läsare :-) heter Frida. Jag har blivit fast i din blogg! Jättekul att läsa. Jag undrar om du skulle vilja berätta lite kortfattat om vem du är och så. Och lite annat kanske? Jag undrar särskilt om de där "hornen" (säger man så?) du opererat (?) in i pannan :-) coolt! När gjorde du de och varför?
Och så undrar jag om dina coola ungar :-) varifrån har du fått namnen? Är de helsyskon eller halvsyskon? Arbetar du eller är du sjukskriven/arbetslös/studerande? Är du från Hallsberg eller har du flyttat dit?
Hmm ja det blev en lång kommentar detta! Jag orkade läsa ditt långa inlägg så hoppas du orkar läsa detta :-)
Ha det bra och grattis till kärleken :-)
Kram F

Svar: Hej Frida.kul att du fastnat här ;)

Hornen ja,de skaffade jag i början av året om jag inte minns helt fel.
Det är små silikonimplantat som man opererar in under huden.
Gjorde dem enbart för jag tycker det är för jäkla snyggt.

Kidsen är inte helsyson.
Spike kom vi på bara sådär,så det kommer inte från nånstans egentligen.
Leeloo kommer från filmen Det 5e elementet :)

Jag går hemma pga psykiska problem,väntar på utredningar och massa sånt grejs men mitt mål är att kunna arbeta så småningom.

Har bott i Hallsberg hela livet ^^

Kramis
Starsprinkle

2013-07-27, kl 23:04:28
Skrivet av: Yenny

Är riktigt jäkla glad för din skull Hella! Du förtjänar all kärlek i världen :) <3

Svar: Tack underbaraste Yenny!Det gör du med <3<3<3
Starsprinkle

2013-07-28, kl 03:22:22
Skrivet av: Anonym

kan det möjligtvis så att lelloo och spike får syskon senare ? :)

Svar: Om vi säger såhär...det är inte heeeelt omöjligt men ja ^^
Starsprinkle

2013-07-28, kl 17:42:25
Skrivet av: Thina

Ååå du har hittat en smålänning :). Vi är bra så han måste va en bra pojk.

Jag gick gymnasiet i Växjö och planerar att flytt dit igen. Så flytta till honom istället sen ;)

Glad att det gick bra i gbg :)

Svar: hahaha jaså det säger du ;)
<3
Starsprinkle

2013-07-28, kl 20:14:14


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0