Panikångestattack!

Igår fick jag en redig panikångestattack för första gången på väldigt länge.
Tidigare har jag på nåt sätt lyckats avvärja dem när jag känt de första välbekanta känslorna som indikerar på panikattack men nu slog det till så jävla hårt på bara några sekunder.
Helt utan orsak..som vanligt...
Och det var även första gången nånsin jag spydde pga en attack,aldrig hänt tidigare.

Man vänjer sig aldrig vid panikattacker,aldrig någonsin.
för det är en sån intensiv rädsla och det yttrar sig även fysisk genom extrema svettningar,pirrande i händer,hjärtat dunkar stenhårt,du är övertygad om att du kommer dö/tuppa av etc äääääven fast du egentligen vet att du inte kommer göra det så är det så starkt och all logik är som bortblåst.

Jag satt inne i badrummet med huvudet halvt nere i toaletten,sa till Spike att jag lämnar dörren olåst ifall jag skulle tuppa av etc.
DET ska jag tala om är en jobbig sak...att veta att ens sjukdom/tillstånd whatever man vill kalla det drabbar ens barn.
Men efter många år har jag lärt mig att jag faktiskt inte kan rå för det,

Oh well.
Till slut kändes det som jag kunde andas smått igen.
Dök ned i soffan och bara fokuserade på andningen.
På KBT fick jag lära mig att andas djupt med magen och "andas i fyrkanter".
Viktigt så inåt helvete.

Nu är jag livrädd för att panikattackerna kommer tillbaka.
Ett stort steg bakåt!
Helvete!
hoppas verkligen det bara var en tillfällighet.
 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Tina

Läskigt när det händer. Men bra att du fixade att ta dig igenom.
Det kan inte ha varit nån stressgrej efter allt som hänt tänker att du ändå har haft två personer som dött på kort tid.

Jag fixar inte alls att andas så där...jag tappar bort helt att andas. Vi fick lära oss det i adhd skola men det va bra för alla förutom mig...
Jag har en tendens att glömma att andas och då gjorde det det värre.
Ja jag är knäpp jag vet......

Ta hand om dig nu

Svar: ohh fan vad pissigt att det inte funkar med andningen för dig.Altså just under en attack har jag sjukt svårt för det jag med men sen lite efter när det bööörjar varva ned liksom.
Starsprinkle

2013-07-16, kl 17:08:57
Skrivet av: Thina

Det va ju jag som skrev nyss men datorn stavade om mitt namn...

Thina ska det va

2013-07-16, kl 17:10:07


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0