Hur förbereder man sig för att krossa sitt barns hjärta?

Denna dag med tunga,jobbiga besked för Spikes del har vi bara försökt göra mysiga & trevliga saker.
För att skingra tankarna lite liksom.
Vart ute mestadels på gården i solen,kramats,myst,pratat osv.

I förmiddags åkte han iväg en sväng med sin farfar,de pratade,åkte runt,åt och grät tillsammans.
Spike uppskattade det mycket.

Jag fick veta detta igårkväll men ville inte låta Spike veta då.
Han hade aldrig kunnat somna.
Jag försökte förbereda mig mentalt på hur jag skulle berätta.
Jag kan ju tala om för er att det går inte att förbereda sig.
Hur fan berättar man för sitt barn att hans pappa dött?
Förbereda sig för att krossa sitt barns hjärta i miljoner små bitar.
Fy fan säger jag bara!
Var tvungen att häva i mig en kopp kaffe först imorse innan jag tog Spike åt sidan.
Tog med honom in i mitt sovrum och stängde dörren.
Vi satte oss på sängen och jag tog hans händer.
Sa att det finns inget lätt sätt att säga detta.
Direkt förstod han.
Det är väl inte det jag tror svarade han med tårar i ögonen.
Så förklarade jag...

Man vet inte riktigt om det var självförvållat eller olycka,det kommer obduktionen visa.

Mycket tårar,mycket kramar,mycket prat. <3
Det finns inget så hemskt som att se sitt/sina barn lida och må dåligt,så kan man som förälder inte göra det bra.
Han får vara hemma från skolan lite nu,så ska jag bara finnas där liksom.
Mer än någonsin.
Kan kanske vara bra att fixa tid hos en kurator åt honom också?
Jag vet inte hur man hanterar detta men jag ska göra så gott jag bara kan.

Inte blir saken bättre av att jag käftat,bråkat och fan vet allt med en viss del av den släktsidan heller.
Vissa har visst svårt att förstå saker och ting.
Så förbannad blir jag!!!
Trögfattade ********
Det är Spike som har sista ordet i _ALLT_ kring Daniel,precis allt för han är enda barnet osv.
Folk har en tendens att bli väldigt konstiga när familj/släkt whatever dör.

Nej,nu orkar inte mitt huvud mer idag.
Nattinatt//HellA





Här kommenterar du:
Skrivet av: Dizzy

Fy fan.. Blir tårögd när jag tänker på hur svårt och jobbigt det är för er nu. Det kan inte vara lätt! :( Många tankar och kramar till er!!<3

2013-05-01, kl 22:41:45
Skrivet av: pilli

Jag kan bara säga att kuratorn på skolan är såååå bra.. super gullig på alls sätt och vis.. hon har hjälpt mig så otroligt mycket med K.
Så henne rekomenderar jag verkligen..
Jag lider så otroligt med Spike <3 lilla gubben.. men jag hoppas verkligen att ALLT går så bra det kan gå nu för er alla <3 sänder en massa styrke kramar och pussar.

2013-05-01, kl 22:42:43
Skrivet av: Åsna

Jag förlorade min far när jag var 15 och min erfarenhet är att få ha mycket tid för sig själv, man behöver få vara själv och samla tankar och känslor för dom dyker upp titt som tätt. Påminn Spike om att du är där men låt han komma själv, risken är att han kanske stänger in det i sig och försök hjälpa honom ur det i så fall. Det handlar om att bara lyssna och finnas med en varm famn, mors famn är den bästa när tårar faller.

Håll ihop, känn, gråt, skratta.
Tanke-kramar till er!

Svar: tack :)
Starsprinkle

2013-05-01, kl 23:54:22
Skrivet av: Jessica

Lost words!!! Ger er en kram! :love:

2013-05-02, kl 06:19:11
Skrivet av: Anna

Beklagar förlusten! Hoppas att allt kan bli så bra som möjligt för er. Styrkekramar

2013-05-02, kl 18:47:04
Skrivet av: iA

Fick reda på det igår av en gemensam vän, känns konstigt.

Men mest tänker jag ju på Spike såklart,fast jag inte känner någon av Er alls.
Men jag kände ju Daniel, iaf en kort tid, och han pratade mycket om sin son.

Jag tycker du verkar vara en toppenfin mamma, och tror att om du bara går efter din känsla och efter hur du känner din son så kommer du hantera det så bra som det bara går! bara Finnas där är nog det viktigaste,låta honom sörja på sitt sätt~

Styrkekramar <3

Svar: oh,du kände honom?Då beklagar jag djupt för din del :(

Tack,jag försöker verkligen.
Starsprinkle

2013-05-03, kl 12:00:35
URL: http://www.iaiam.weebly.com
Skrivet av: iA

Har inte haft kontakt med honom på senaste, så var några år sedan vi kände varann. Var nere och hälsade på honom när han var på beh.hem i Nässjö~

:love:

Svar: men ändå :)
Starsprinkle

2013-05-04, kl 11:38:00
URL: http://www.iaiam.weebly.com
Skrivet av: Lizette

Åh jag beklagar! sänder styrkekramar till dig och din son! :love::love:

Svar: :) tack
Starsprinkle

2013-05-06, kl 18:43:24
URL: http://lizzplace.com
Skrivet av: Hanna

Beklagar verkligen sorgen! Miste själv min pappa när jag var 10 år och vet hur jobbigt det är :-( Tycker synd om Spike som också förlorat sin pappa, för vi har ju bara en

Svar: Beklagar :(
Starsprinkle

2013-05-06, kl 18:51:37
URL: http://ellicka.blogg.se
Skrivet av: Anonym

Jag beklagar sorgen :( Jag har många vänner som har förlorat en av sina föräldrar som barn/tonåringar och det har inte alltid varit lätt men efter några år kommer han troligtvis bara le av tanken av sn far ♥
Jag vill inte vara oartig på något sätt, men vad hände med Spikes far?
Glädje och lycko kramar till er familj men framflrallt Spike ♥

Svar: Menar du hur han dog eller hur han blev brännskadad?
Hur han dog vet man inte riktigt ännu,antingen tog han sitt liv annars satte han i halsen men troligtvis avslutade han det själv.

Brännskadorna är en lång historia.
Starsprinkle

2013-05-06, kl 19:12:34
Skrivet av: Anonym

vad menas med dendär bilden längst ner? du ser inte direkt seriös ut på bilden som att du gör honom som ett fjasko för att han ser ut som han gör.

Svar: Det var nog bland det dummaste jag hört.Han och Spike älskade att dumma o fula sig tillsammans.
Starsprinkle

2013-05-06, kl 21:08:07


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0