Ni med katter...

Jag har ju tre katter.
Att hålla deras kattlådor fräscha kräver en hel del kattsand så jag köper alltid billigaste jag kan hitta.
Men jag funderar...
De dyrare sorterna som lovar att det inte ska lukta lika mycket osv,stämmer det?
Sen dammar ju det billiga så inåt helvete.
Allt inne i badrummet har ett mindre lager av damm från sanden,skitmysigt :/
*Krävs det mindre sand av de dyrare sorterna?
*Luktar det mindre?
*Dammar det mindre?

Nyfiken på andras erfarenheter.
Dock enbart gällande klumpande kattsand.
Icke klumpbildande kattsand fattar jag inte ens varför det existerar för det är det sämsta som finns...nånsin!


//HellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: madde

Jag kör med kristallsanden och har alltid gjort och är supernöjd. Luktar inget och känns superfräscht :)

2014-01-15, kl 08:41:53
URL: http://maddiiieek.com
Skrivet av: Anonym

Tycker du ska köpa "ever clean". Den kostar
199kr för 10 liter men är värd varenda krona.
Även dom på djuraffärn säger att den är den
Populäraste och bästa kattsanden dom har.
Den luktar gott och räcker 1 månad för mig som
Har två katter. Du fyller upp ca 7 cm i lådan
Sen plockar du bara bort klumparna o fyller
På vartefter. Testa!!! Den är grym!!

2014-01-15, kl 09:08:49
Skrivet av: Petra

Använder everclean. Har två katter.går åt en låda i månaden ungefär och då är båda innekatter. alltså 129kronor i månaden typ. Inte så farligt dyrt tycker jag och det luktar aldrig! :)

2014-01-15, kl 09:26:50
Skrivet av: Anonym

Vi kör med Everclear från djuraffären, den med parfym, dammar inte och luktar inte. Nu köpte vi en ny sand från grizzly, man fick 28 kg (14x2) för 279 kr. Den har också parfym men inte lika stark men är skit bra!!!

2014-01-15, kl 09:47:31
Skrivet av: Jannice

Vi har också kristallsand, vi har 2 katter och dom delar på en låda. Vi byter ut sanden 1 gång/månad och 10 liter kostar ca 119 kr. Inget damm överhuvudtaget och det är bara strax innan vi byter sanden som det börjar lukta. Är skitnöjd med den och kommer aldrig att byta tillbaka till nåt som dammar omkring!

2014-01-15, kl 09:54:39
URL: http://blogg.loppi.se/jannice
Skrivet av: Sanna

Ever clean är dyrt men otroligt drygt, lukt- och dammfritt. I många fall är det billiga dyrare då man använder mer av det.

2014-01-15, kl 10:35:49
Skrivet av: Emma

Köp sådana små kattsand hus, det tenderar att damma mindre i badrummet utav dom :)

2014-01-15, kl 10:45:18
Skrivet av: fuckdegselv.

Vad hon sa ovanför mig. Jag försökte det kristall sand och det är fantastiskt :love:

2014-01-15, kl 11:41:10
URL: http://www.fuckdegselv.blogg.no
Skrivet av: Elin

Jag köper pussie (höhö) 10 kg på ÖoB för typ 110 spenn, jävligt dryg är den. Räcker hur länge som helst, så den är verkligen värd pengarna.

(Jag gillar inte alls kristallsanden :P Men smaken är som baken)

Skrivet av: Malin

Kristallerna är klockren, har för mig det står en påse/katt och månad.
plocka endast bort skiten :-)

2014-01-15, kl 12:16:35
Skrivet av: jenn

Jag kör med en sansort som heter "everclean". Har 2 katter, fyller lådan, tömmer "hela" lådan en gång var 1½ månad. Kattsanden suger sig in i avföringer i lådan så allt blir som små bollar som är lätt att ta bort med spaden. Helt luktfri, dammar inte. Det enda är väl att det är väldigt små stenar i sanden så det följer med litegrann ut mellan tårna på katterna efter dem varit inne, men det är inte speclellt mycket. Helt klart den bästa kattsand jag använt :)

2014-01-15, kl 12:37:15
Skrivet av: M.

JA, Everclean är fantastiskt! Vi har kört med det utan undantag sedan katten var kattunge och jag har aldrig någonsin känt det lukta illa om lådan. Under 7 års tid. Just nu har vi Everclean Aqua Breeze som är svagt, svagt parfymerad men det är inget som egentligen behövs och vissa katter uppskattar inte det. Och den håller en evighet! Jag tror att det dröjer nästan ett halvår innan jag måste köpa ny sand.

2014-01-15, kl 12:55:15
Skrivet av: Yenny

Jag brukar köra med Everclean, Den är lite dyrare men är nog den bästa kattsanden jag använt. Klumpar sig jättebra, dammar inte särskilt mycket och finns med doft. Sen har dom ju nån rosa förpackning på Dollarstore för 70:- som påminner väldigt mycket om Everclean, den funkar bra den med :)

2014-01-15, kl 13:11:27
Skrivet av: Jeanette

Jag har använt Everclean multipel cat i flera år till mina 2 katter. Finns ingen kattsand som kommer i närheten av den...har testat andra sorter som säger sig va likvärdiga men det gör jag inte om.
Den är dyr men eftersom den sällan behöver bytas så blir det ändå billigare i längden. Fyller bara på allteftersom. Det luktar inget överhuvudtaget när man använder den, den är helt suverän!!!
Jag kan lova att du inte kommer ångra dig om du provar den :)

2014-01-15, kl 13:27:03
Skrivet av: Anonym

Vi kör på såndär kristallsand här hemma, byter hela lådan en gång i månaden annars är det bara att plocka bort skiten. Skitbra!

2014-01-15, kl 15:27:09
URL: http://cherrystar.blogg.se
Skrivet av: erika

Jag har aldrig kört på kattsand för att det dammar o luktar konstigt. Har använt pellets som man eg använder till uppvärming av hus :) Billigt o jätteeffektivt.
När det kissas så blir det som sågspån o luktar typ trä? O skitet blir som en sågspånsklädd klump :-)
10-15 kilo kostar runt 40-50 kr, köpes i byggaffär. För en innekatt varar det i minst 2 månader.
Det finns flera sorter, små o stora pellets. Ta de små.
(Ett tips är också att köpa sånadära plastpåsebottnar, bara att dra ur påsen ur lådan, knyta ihop o slänga.)
/bloggläsare sendan flera år som lagt första kommentaren. om katter... /kattkvinnnan

Svar: aww vad kul,första kommentaren <3
Starsprinkle

2014-01-15, kl 18:16:35
Skrivet av: Tea

Kör med cattia luxury White, otroligt bra!! 5 kg (eller liter??), 38 kr på Willys. Skitbra! Mycket bättre än everclean tycker jag. Deras förpackning är så jobbig att släpa på från affären när man inte har bil...

2014-01-16, kl 00:26:50
Skrivet av: Erika

Jag har också Cattia Luxury White, den är kanonbra! 5 liter för runt 50kr.

2014-01-16, kl 06:14:04
URL: http://aekr.se
Skrivet av: Evelina

Jag kör på Pussis kattsand. Den är kanonbra, den bästa jag har testat och helt okej i pris också då den är dryg. Dammar inte mycket, luktar inget, "klumpar" sig bra så att man kan städa lättare. Lycka till :-)

2014-01-16, kl 08:48:59
Skrivet av: Lina

Håller med några här om att testa ever clean! Jag har 2 katter och har testar MÅNGA olika kattsnader genom åren, billiga och andra dyra märken. Men ever clean är utan tvekan det bästa! Har aldrig problem med dålig lukt eller damm. Tycker inget annat märke har funkat så bra, det trista är ju priset!

2014-01-16, kl 09:40:02
URL: http://linabullar.blogg.se
Skrivet av: Frida

Vi har två katter som delar låda. Kör med Everclean och tycker att den är jättebra. Dammar inte, klumpar bra och räcker länge. Luktar väl lite men vi har låda med lock så det är bara när man rengör som det kan lukta lite. Tycker även att ICAs egna klumpande kattsand är riktigt bra!

2014-01-16, kl 10:25:15
Skrivet av: Sanna

Jag har en katt och kör med Everclean som luktar lavendel. Man köper den på djuraffären. Bästa sanden helt klart. En 10kg räcker en månad här. Ofta så har de erbjudanden på Everclean så det blir lite billigare plus att everclean har stämpelkort så man får en låda för halva priset.

2014-01-16, kl 13:53:30
Skrivet av: Linn

Smily Cat är som Everclean men billigare! Den använder Örebro katthem där jag volontärjobbar.

2014-01-18, kl 20:35:48
URL: http://linnlimpan.blogspot.com


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0