Snö,panikångest,skratt,hand & Kazakhstan.

Morrn morrn..typ.
Sitter med kaffe o puzzelspel på fejjan för att vakna till o få igång min zombiehjärna.
Tyckte det var ovanligt ljust ute när jag slog upp ögonen o det hade visst snöat en del ^^
Och det håller på fortfarande.
Lite mysigt ändå...när man är inne i värmen och tittar ut ;)



Inatt vaknade jag av panikångest.
Det var flera år sedan som jag vaknade av det!
Det är lite för mycket i mitt huvud för tillfället.
Lyckades med att andas igenom den.
Thank god för alla verktyg jag fick när jag gick på KBT <3


Igår var en bra dag dock om vi ska tala om nåt mer positivt.
Jag lyckades både plocka,dammsuga o skura golven.
Galet skönt.
Sen typ lagom tills jag var klar så åkte Leeloo med Amanda hem till far sin o henne.
Och jag for iväg med Hanna,Jossi och lilla knasiga Louise.
Det blev en Örebrotur.
Rusta,Lågprismagasinet,djuraffär och Willy's.
Skrattade så mycket så jag fick ont i både käke o magen,underbart!


Packade upp alla varor hos H & J,sen drog vi ut till McD och tjockade oss.
 

Vidare hem till mig där vi mest satt och garvade åt Louise som var full och snackade om allt konstigt mellan himmel o jord,helt ologiska saker.
Men satan vad jobbigt det är att vara nykter o umgås med onyktra människor,haha.
När klockan blivit runt 24 ellert nåt sånt så tvingade jag iväg dem för då ville jag bara hoppa i min pyjamas,glo tv i min ensamhet o sen sova.

Handen mår lite sisodär.
Mina förhoppningar om att kunna ha kvar implantatet är inte jättestora.
Jag tänkte att jag ger det typ en vecka med antibiotikan.
Är inte all rodnad o smärta fyrtio gånger bättre då så kontaktar jag sjukan.
Men,men jag hoppas innerligt att handen blir bra.

//HellA - när hon är som extra sexig!


och gigår tyckte min mobil att jag var i Kazakhstan...
 


 


 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Ida

Kram kraaam! : )

Svar: Oh tack söto <3Kram till dig med.
Starsprinkle

2014-01-11, kl 16:04:59
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Skrivet av: Frida

Bra att du fokuserade på andningen. Varför det tjatas så mycket om just andningen när det kommer till panikångest är egentligen inte bara för att man ska hålla fokuset i shack och inte låta tankarna skena iväg, utan för att det faktiskt har en roll i det fysiologiska.
Respiratorisk alkalos kallas det och innebär att ph-värdet i blodet hamnar i obalans när man hyperventilerar vilket ger en några av dom klassiska symptomen under panikattacker; krypningskänslor, avdomning/känselbortfall, lättare kramper osv. Det ihop med att hjärnan tar en genväg till 'fight och flight'-instinkten istället för att ta den egentliga längre vägen som tillåter hjärnan att tolka och analysera situationen skapar därför en panikångest/attack.
KBT handlar ju bland annat om att just träna om hjärnan (och psyket så klart), så att den slutar ta genvägen och istället kan hinna tolka allting för vad det är.
Att förstå det fysiologiska i panikattacker kan faktiskt hjälpa väldigt mycket för många då det är något man kan ta på, istället för att det 'bara' är metoder från en psykolog som troligen själv aldrig har haft en attack innan.

Svar: Oh ja,exakt.precis det fick vi lära oss i kbt gruppen.
Starsprinkle

2014-01-12, kl 01:14:38
URL: http://profstein.blogspot.com
Skrivet av: SpenatMamman

När man tar bort ett implantat, görs d på sjukhuset då eller där du satte in den?
Hoppas d går bra med den o att den läker!

Svar: an kan göra det antingen hos bodymodartisten eller på sjukan :)
Starsprinkle

2014-01-12, kl 19:27:57
URL: http://spenatmamman.com


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0