Ett särskilt band,

Leeloo har alltid haft nåt särskilt band till sin döda storasyster Zora.
Vilket är rätt fascinerande då de aldrig träffat varandra eller något sånt.
Men Leeloo har alltid pratat om Zora.
För några år sen beskrev hon hur Zora såg ut och talade med henne till och från enligt henne själv.
Hon storgråter när hon tänker på sin syster och varje gång hon är med till graven.
Nu har det vart ganska lugnt ett tag men häromnatten drömde hon om storasyster.
När hon sen glatt berättade det för mig på morgonen använde hon ord som hon vanligtvis inte använder.
Hon berättade hur hon och Zora var på en lekplats,Zora berättade för Leeloo hur kul det var att träffa henne men sen kom det massa andra barn och då blev hon stressad och gav sig vidare.
Jag frågade om hon kunde se hur Zora såg ut men hon kunde inte riktigt se ansiktet ordentligt.
Mycket fascinerande.
Som sagt - de har alltid haft ett särskilt band.
Nästa månad fyller Zora 9 år!
Kan ni fatta?
Det kan inte jag!
9 långa år sedan jag födde fram min efterlängtade dotter men fick inte ta med henne hem som andra föräldrar får göra.
 


Det är snart skolavslutning på tal om något helt annat.
Helt sjukt vad tiden går även fast vissa dagar verkligen sniglar sig fram.
Måste hitta avslutningskläder till kidsen.
Leeloo är dock så jäkla kräsen.
Satt igår och kollade Ellos,HM,Halens etc efter klänningar men inte en enda dög.
Gaaaah.
Spike vill ha en vinröd skjorta...får se om vi kan hitta nåt passande nånstans.
Imorgon ska Spikes klass in till Örebro på studibesök,sen lite egentid och senare ska hela klassen på bio.
Det blir nog awesome.
Dock stör jag mig mer o mer jag tänker på det faktum att det är vi föräldrar som ska betala bio,snacks och mat och ev. tåg hem om de inte finns de som hittar skjuts.
Klart jag pejjar,det är inte det,men det finns SÅ många som inte har råd.
Och då kommer de stackars ungarna helt utanför.
Det är inte okey.
Det står i skollagen att de inte får ordna aktiviteter som kostar,eller nåt i den stilen.
Läste det för ett tag sen men minns inte exakt vad det stod.
Det vore skillnad om vi föräldrar fått veta i god tid,då kanske de som ej har råd hade kunnat spara lite för det rör sig ändå om några hundra kronor.
Men vi fick veta förra veckan tror jag det var.
*irriterad*
Oh well,hoppas alla kan.

//hellA

Här kommenterar du:
Skrivet av: Den dryge

Jag minns när vi skulle iväg på studiebesök och liknande, var det badhuset fick man betala kanske 60 kr till läraren, sen var det upp till en själv om man ville äta där i kiosken eller om man tog med egen mat. Tycker det är dumt att föräldrarna får betala så mycket om det är så att man inte riktigt är beredd på såna utgifter.

Att det dyker upp med kort varsel är ju också väldigt illa...

2014-06-03, kl 21:16:43
URL: http://beejay.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Nä det ska ni inte betala. Det är ju det klasskassan är till för! Skicka med matsäck, sådana saker. Kanske nån tia till bio... men resten ska skolan betala. Det är fan mot lagen... tycker du ska maila rektorn!

2014-06-04, kl 15:28:24
Skrivet av: Anonym

Jag tror nog att Zora är Leeloo´s egna lilla skyddsängel <3
Tänk vad tiden går fort, jag har alltså följt dig i snart över 9 år , för du väntade henne då jag började följa dig!
Kramar

2014-06-04, kl 15:47:44
URL: http://starchild88.bloggplatsen.se/


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0