Bästa dagen på länge!

Vilken fantastisk dag det var igår.
Vi klev upp tidigt för att fara in till Örebro o klädshoppa men dagen bjöd på mer än så.
Spikes vän Hampus sov över här o skulle hänga med oss,så kom flatorna o hämtade oss runt 10 nånting.
 

Drog först till New Yorker där Spike köpte massa fint.
De har mycket najsigt där o bra priser.
Jag hittade en hel del att dregla över men hade inte råd med nåt nu.
Spike köpte fan 3 par brallor,3 t-shirts,2 skjortor och en luvtröja o det gick på 1400:-
Inga fel alls!
Härligt med en drös nya kläder.

När vi var klara där var vi alla hungriga o hade beslutsångest vart vi skulle äta så alla blev nöjda.
5 olika viljor..då kan det bli svårt.
Men vi kom överens om Pizza Planeten där jag aldrg vart innan.
Vi allihopa tog buffén för 89:- o käkade tills vi höll på att kräkas,haha.
Supergott o mycket att välja på.



Det var superfint ute igår btw,soligt o vårlikt men det blåste pissigt kallt.
Vi ville iaf sätta oss vid slottet o smälta maten så det gjorde vi,precis som många andra som ville få lite sol på sig.
 

Hur mitt sällskap orkade äta glass förstår jag dock inte ^^



Plötsligt hörde vi massa dundrande trummor o blev nyfikna på vad det var.
Ett demonstrationståg kom knallandes över gatan,trummorna dundrade o ramsor härjades.
Det var systerskap Örebro som demonstrerade för ja till samtyckeslag.
Sjääälvklart skulle vi gå med,för faaan!
Vi hoppade in o härjade vi med,gick över hela Örebro city.
 

Klart man hänger med i en sån bra sak liksom.
Följde med tåget hela vägen till stopp och lyssnade sen på när bland andra Ung vänster och Feministiskt initiativ talade.
Och nåt sambatjofräs trummade loss,det gick inte att stå still,det var skitbra :)
 
 



Vi var in på Game en sväng för Spike ville köpa nåt spel men hittade inget.
Jossi gjorde flertalet små söta happysounds då hon hittade Skittles,första gången hon såg dem i Sverige. ^^

What else..Hmm..

Jo,vi drog till Kulturhuset o kollade lite eftersom det var Kvinnodagen och då var det massa tjofräs där under hela helgen :)
 

Vi tittade på supersöta o duktiga tjejer som dansade till 20 tals musik.
Hur gulliga som helst.



Åh,det var tjejer från Roller derby där med som delade ut flyers,program etc.
jag hade ingen aning om att det fanns i Örebro ens.
Tycker Roller derby är sjukt häftigt o skulle vilja vara med men jag är för feeeeg,vågar inte.
Faan!

Oh well.
framåt eftermiddagen drog vi hemåt.
Grabbarna satte sig o spelade Monopol Empire som Spike köpte för 450:- (dyra pengar) o jag tvärdäckade i sängen under 1,5 timme tills Hanna ringde o sa att jag skulle med dem på äventyr under kvällen.
Happ,det var bara att bättra på sminket o vakna till liv.
Med äventyr menas att fara runt i bilen o bete sig som fjortisar typ.
Låter hemskt men det är fruktansvärt roligt.
Vi for runt i Örebro,både överallt och ingenstans,Jossi sålde av lite prylar,vi stannade till på Plektrum i brist på annat.
Hängde där en stund,tog en öl (ja bara en,skulle ju ej supa denna helgen) sen vidare hit och dit.
Till slut drog vi tillbaka till Hallsberg o jag var pisstrött,somnade rätt snabbt även fast jag inte ens tänkt sova.

Dagen var helt suverän.
Bästa dagen på länge måste jag nog säga :D
Det tyckte vi allihopa!
Whoop,whoop!

//HellA

Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0