Jag fick kaffe och örfilar!

I år inföll visst påskafton på min 31års dag så det blev att käka lite påskmat med familjen.
Har inte direkt känts som en födelsedag,har vart som vilken dag som helst i det stora hela bortsett från att jag fick 300:- av min lilla fina mamma som ska gå till behövlig e-juice.
Jo,så en tårtbit o kaffe,det funkar fint.
I'm happy!

Det är påsklov för kidsen och jag är ruggigt dagsförvirrad,har känts som helst nu i säkert 4 dagar och jag har noll koll på vilken dag det faktiskt är...eller ja..typ :p
Jag var hos T från i onsdags till fredags,hur mysigt som helst att få spendera lite längre tid med honom.
Haft det hur bra som helst.
I tordagskväll fixade vi till oss och tog bussen in till stan.

 

T skulle bjuda mig på 'De vet du's spelning på Ritz i Örebro,som en födelsedagspresent.
Vi båda var jättetaggade meeeeen när vi kom fram och såg kön...
Alltså...det var helt jävla sanslöst.
Som ett skämt.
Kö på säkert 120-150 pers och den stod helt stilla.
Det fanns en VIP kö också,den stod med stilla,inte ens VIP kom in ffs.
Och 'De vet du' skulle börja spela om typ 5-10 min.
Det var så jäkla kört.
OM vi ens hade lyckats komma in till slut så hade det vart när hela spelningen var över.
Meeen det roliga var att vi var inte ens ledsna,vi kunde bara skratta åt det hela.
Vi tog nästa buss tillbaka hem till T,drack kaffe,käkade korv,glass och kollade på 'Ichi the killer' som jag tyvärr dock somnade ifrån så jag måste se om den.
Jaja,hoppas på att få se dem någon annan gång och då får man väl fan se till att tälta utanför en dag före eller nåt,hahaha.
Hade ingen aning om att de faktiskt var så pass poppis....but now I do :P

Mer då..hmm.
Jag har druckit starkt kaffe och fått örfilar.
Japp,
Mums filibaba!
Såna här örfilar alltså :p


Finska örfilar is the shit,hehe.
Jag tyckte det var fantastiskt roligt att kanelbullar heter örfilar,iaf den sorten.

Blev även mer finskt tjofräs i form av Memma (Mämmi) som jag var nyfiken på att testa i många år o T tyckte att det var dags som den finne han är.
 
Han lovordade det så och sa att det var godare än kladdkaka men att man nästan måste vara finne för att tycka om det.
Yup...I guess so.
Mämmi är alltså en finsk dessert gjord på rågmjöl,nåt malttjofräs och nåt mer,
Äts med socker och grädde.
Det var inte überäckligt men det var inte gott heller.
Det var sött,klibbigt och påminde om typ plommon/russin i smaken.
På en skala från ett till tio så skulle jag nog ge det en trea kanske på sin höjd.
Och nu har jag iaf testat ^^

Hmm,what else?
Har ju glömt skriva stödordslista som jag ofta brukar göra så nu minns jag ju inte vad jag skulle skriva om.
Oh well...
Ska strax lägga mig,är jättetrött.
Och imorgon ska jag ta med mig Leeloo in till T så får hon träffa hans dotter N för första gången,de är lika gamla.
Vi tänkte dra runt till olika lekparker,fika och lite sånt mysigt nämligen :)

Nattinatt/hellA 31 år ^^
 



 







Här kommenterar du:
Skrivet av: Hannele

Haha! Jag är hel finskt och har aldrig lärt mig att tycka om den finska geggan och men min kära mor är helt frälst i det dära ;D. .haha!

Svar: hahah jaså,där ser man ;)
Starsprinkle

2015-04-09, kl 22:46:27
URL: http://instagram.com/hann3le


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0