Baaaaajs överallt!

Som alltid när snön smälter undan så kommer saker och ting fram.
"Det som göms i snö kommer upp i tö".
Indeed,indeed!
Hundskit.
Överallt!
Stora,små,tillplattade,enstaka småkorvar etc etc.

Jag o morsan var bort till Netto häromdagen,den promenaden kanske tar 10.15 minuter om man går i lugn takt.
Vi lekte min lek 'hur många hundskitshögar hittar jag'.
Kom upp i....Wanna guess?
44!
Fyrtiofyra jävla hundskitshögar!
Seriöst people,skäms ni inte?
Jag skulle tycka det var oerhört pinsamt att låta hunden skita för att sen bara gå därifrån!!
Som mest på kortast sträcka var det 8 högar på typ en 2 meter lång gräsmatta.
Hur uppfuckat är inte det!?

Tror folk att skiten automatiskt har hunnit försvinna tills snön smält efter deras hund skitit i snöhögen?
I just don't get it!
När jag går ut med Megas har jag mellan 2-4 bajspåsar med mig...för att vara på den säkra sidan.
Fine,om hon skulle skita INUTI en buske där jag vet att folk inte sätter fötterna/där man absolut inte kommer åt,då kan jag låta det vara men annars tar jag fan alltid upp.
Om Megas av någon händelse skulle skita ofantliga många ggr o påsarna tar slut så tar jag upp det nästa vända.

Hur kul är det att trampa i bajs?
Tänk på det,snälla..
Ta upp efter din hund!
Det är så jävla jobbigt att rengöra skorna från skit och det luktar FAAAN!


I mean..ni som inte tar upp.
Varför gör ni det inte?
Är det för jobbigt att böja sig ned?
Har ni inte råd att köpa bajspåsar?
Why,oh why?

Well,detta blev ju ett bajsigt inlägg.
How lovely!

Spanx//HellA

 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Hannele

Känner igen! vi har problem här på våran gård aTT det är någon som låter sin hund skita vart den vill, sist vare i våran blomrabatt och visst nu håller några nissar på och bygger om här så det är lite kaos men vafan det är ändå äckligt.. :)

Svar: men va faan,det är inte okej!
Starsprinkle

2015-03-26, kl 23:14:31
URL: http://instagram.com/hann3le


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0