Barnvakt,marknad och panikångest.

Tror aldrig jag vart barnvakt i hela mitt liv,inte vad jag kan minnas iaf men i fredags var jag det.
Hade erbjudit Taisto att ta hand om hans dotter N under kvällen så han kunde gå och se "At the gates".
Jag och Leeloo drog in till Örebro runt lunchtid nånting och Taisto + N mötte upp oss vid stationen.
Knallade upp på stan för N behövde nya dojjor och mitt i alltihopa spatserade ett första maj tåg genom stan.
Vi stannade till o lyssnade lite på ett tal av RKU och lite på ett tal av vänsterpartiet.
Sen leta skor och vidare hem till dem.

Framåt kvällen rörde sig Taisto in mot stan till vännerna och jag började steka lite pannkakor till tjejerna som åt med god aptit.
Det regnade som fan ute så vi var inne hela tiden,de kollade film,ritade och hölls med sitt så jag drog fram dammsugare och mopp,tänkte överraskningsstäda åt babe.
Efter en jäkla massa fnissande,pruttande,skrattande etc så somnade tjejerna där framåt 24 kanske och Taisto kom hem inte jättelångt efter.
Så glodde vi lite tv och skedade,myyyys!
Han uppskattade både barnvakten och städningen massor,det är kul att hjälpa när man får uppskattning liksom :)

Var tvungen att fara hemåt relativt tidigt under lördagen då jag lovat mina kids att knalla runt på vårmarknaden i Hallsberg.
Den sög dock så vi hade lika gärna kunnat stannat kvar men men.
Jag fattar inte varför inte Hallsberg satsar mera på att göra vårmarknaden större och höstmarknaden mindre,liksom fira in våren.
Men nope.

Spike köpte sig munkar och japanska risblad,Leeloo köpte ingenting och jag köpte lite kattleksaker,servetter och en silikonbakpensel för den som ville veta det :p
Vi gick bara en snabb vända för det var iskallt och inte mycket marknadsknallar alls.

Just ja,på bussen hemåt där på lördagen fick jag en riktigt jobbig panikattack.
Fy fan,jobbigaste på bra länge.
Det var fullt med folk på bussen,jag satt där och blundade och bara försökte fokusera på andningen samtidigt som Leeloo pratade med mig.
Jag trodde jag skulle spy,skita ned mig och tuppa av...allt på en och samma gång typ.
Det var fan så jävla jobbigt!
Inte kunde jag hoppa av heller,var ju tvungen att ta oss mot stan för att sen hoppa på tåget hem...ugh!
Skithjärna!
Kändes som bussresan tog extremt lång tid.
Varje minut av panikångest känns som typ 10-15 minst.

Nej,nu ned i tvättstugan.
//HellA
 




Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0