Översvämning i Hallsberg.

Jag tyckte väl att det regnade lite väl mycket då häromdagen.
Det resulterade i att en stor del av Hallsberg blev översvämmat.
Flera skolor är stänga då det inte går att ta sig dit pga översvämmade vägar.
Hus har fått evakuerats,folk har 1 meter vatten inomhus och på ett ställe var det 1,40 högt.
Har känts som man sett bilder från ett annat land när man sett folk åka omkring i gummibåtar,kanot och en jäkla eka,helt sjukt.
Såg lite av det hela igårkväll irl då vi var upp på byn o mötte Spikey som kom hem från Västerås..och damn,helt galet!
'Min' sida av hallsberg klarade sig rätt bra vilket jag är för jävla tacksam för.
Dock blev det översvämning i källaren där vi boende har våra förråd så större delen av grejerna i mitt proppfyllda ytrymme var bara att hiva iväg.
Fy fan vad mycket grejer jag hade.
Kastade säkert 70% av allt skulle jag tro.
Såå tacksam att jag hade hjälp av både mamma och lillebror annars hade det tagit minst en hel dag istället för några timmar.
Morsan förrfåd var rätt torrt så jag fick låna lite utrymme där för mina kartonger tills golvet i mitt förråd torkat,hur lång tid det nu kan ta,no idea.
Läste här på morgonen att man beräknar tydligen att vattnet runtomkring dragit sig undan framåt onsdag,så det lär ju inte bli skola imorgon heller.

Fy fan,tycker synd om många som förlorat mycket.

Några bilder:
Den nedersta bilden stal jag brutalt av min vän Thomas.
 

 
 


 
Vill man läsa om översvämningen kan man klicka sig in på na.se <--- klickbart

//HellA
 
 
 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Anonym

Du måste anmäla det till ditt hemförsäkringsbolag, antar att du hade något där av värde? Du kan få tillbaka lite pengar iaf!

Svar: nja alltså..jag måste ju ändå kunna bevisa att det var mina saker?
nu är ändå allt kastat.
Starsprinkle

2015-09-12, kl 15:56:16


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0