Buzzning - Toppits plastfolie & nya Cheerios.

Dags att blogga lite om senaste buzzningen minsann.

Eller ja,det skulle jag egentligen gjort för ett litet tag sedan men yeah,ni vet hur jag är,mycket i huvudet.
Better late than never ;)
Och förresten,har faktiskt inte glömt svaren på frågestundens frågor,det kommer.

Denna gången fick jag två stora,härliga kartonger med två varor så jag tar det i samma inlägg.

Det första var nya Toppits plastfolie.
Jag har en halvdan positiv erfarenhet av just flastfolie,haha.
Den brukar vara svår att få av samt så lyckas jag alltid trassla till folieskiten,så det liknar mer en tilltrasslad plastboll än ett plastark.
MEN jag måste faktiskt säga att det gått mycket bättre,vet inte vad/hur de gjort för att ändra på detta,men varje gång jag använt den så har jag fått av plasten i ett helt ark,och den har - hör och häpna - inte trasslat till sig en enda gång!
Haha,jag är impad actually.
Rullen är förresten bredare med,så det är också ett stort plus.
32,5 cm bred och det är hela 50 meter plast,man kan snurra in en jäkla massa.
Har använts till allt möjligt,t.ex vira in mackor barnen ska ha med sig på utflykt,sätta över krukor när jag ska gro frön & vira in bananstammen så bananerna håller sig längre.
I like it!
Så ja,min inställning till plastfolie är härmed ändrad,jajemensan!
Toppits plastfolie får 5 av 5 stjärnor.


I det andra paketet var det havrecheerios från Nestlé,frukostflingor (ringar) med högt fiberinnehåll.
De är nyckelhålsmärkta vilket innebär 'sundare mat' i det stora hela,lägre sockerhalt,högt fiberinnehåll,låg fetthalt osv osv.
De är de enda i 'Cheeriosfamiljen' som fått just nyckelhålsmärkningen.
MEN jag fattar inte riktigt hur det går ihop då det är mycket socker i,sockret står som andra ingrediens tror jag det var.
De har iaf 93% fullkorn från havre,det gillar magen :)
Anyhow,de smakar jäkligt bra och de var poppis hos alla som fått testa dem,även mor min som aldrig någonsin äter flingor.
Havrecheerios får 4 av 5 stjärnor!


//HellA
 
 
 


 



Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0