Knepigt,byteshandel & söta pensionärer.

Våren må vara min favoritårstid av dem alla,men det är lika knepigt att klä sig varenda vår.
Imorse när jag gick ut med Megas o sa hejdå till Leeloo vid skolan så var det jättevarmt,svettades o tänkte att jag tar nåt lättare sen när jag ska med mamma upp på byn.
Drog fram jeansvästen ur klädkammaren där den bott under vintern men fuck vad jag frös.
Det blåste kukigt kallt,inte hade jag mössa eller vantar med mig heller.
I never learn!
Haha.
Skitskönt i solen men så fort det blir skugga fryser man röven av sig.
Och det var dagens väderprat :p

Jo,mor och jag var upp på byn,handlade lite och träffade en bekant/nätvän vid namn Karin.
Vi körde lite byteshandel,oh vad jag tycker om sånt.
Min Tassimo kapselmaskin har stått och samlat damm länge,så jäkla dyrt så jag köper kapslar väldigt sällan.
Bytte till mig ett par vita kängor från karin.
Och sen hade hon med sig en jättefin röd jacka till Megas.
Hur gulligt som helst :)

Åh,sötaste lilla tanten.
Jag tycker tanter och farbröder är så gulliga och hjälper dem om jag ser att det är nåt de behöver hjälp med.
Som t.ex bussen vi brukar åka med,större delen som är med är just pensionärer så jag brukar hjälpa dem på och av med sina rullatorer.
Idag var det en tant som såg ut att vara väldigt gammal,hjälpte henne först på med sin rullator,sen när vi skulle hem skulle samma tant av bussen,så jag hjälpte henne igen.
Hon var så tacksam och sa att jag var som en snäll liten ängel.
Söta tanten då,jag blev varm i hela hjärtat <3

Hemma igen la jag mig och blundade en timma,sen ut med jycken och nu är det tvättande hela eftermiddag/kväll.
Säsongsavslutning av 'Greys anatomy' ikväll,ughh,brukar alltid sluta så runkigt så får man vänta i hundra år tills nästa säsong.

Spike och hans klass är iväg till Stockholm idag,studiebesök på riksdagen.
Han var inte ett dugg pepp,liksom flertalet andra i klassen men jag försökte övertyga honom om att han en dag säkerligen kommer ha användning för det :)

Det luktar målarfärg i hela hallen,jag tycker det luktar rätt gott,det gör inte Leeloo som håller andan tills hon kommit ut/in.
De håller på och målar om i trapphuset nämligen.
Jag hade hoppats på någon 'rolig' färg,en härlig färgklick liksom men så frågade jag målaren och det skulle tydligen bl vit på övre delen av väggarna,grått undertill och nåt sträck i mitten.
Ännu tråkigare än nu alltså,två olika nyanser av grönt och ett gult sträck i mitten,haha.
Och vitt blir ju skitigt så förbannat snabbt.
Jag låter som en gnällig kärring,höhö.
Jag kanske har blivit en sån?
Don't know,don't care ^^

Nu ska jag tvätta av sminket,mina ögon blir extra trötta och suddiga när jag är sminkad.

Klart slut - munsprut//HellA
 
 
 

Här kommenterar du:
Skrivet av: Ericah

Alltså fyfan vad creepy, jag bor i Eskilstuna och de målar om i trapphuset här nu med, i exakt samma färg, och det har varit exakt samma färg innan som ni hade med xD

Svar: hahah nähä,lägg av?
det var faktiskt lite weird.
Starsprinkle

2016-04-20, kl 21:03:01


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0