Till er som ej förstår vårt förhållande....

Jag fick en kommentar här i bloggen,och vanligtvis svarar jag där bland kommentarerna men jag kände att denna behöver ett helt inlägg som svar.



Ärligt talat blev jag lite irriterad över din kommentar Charlotte.

Låter som du för över dina fördomar gällande bdsm på mig & mitt förhållande med Mathias.

Mathias och jag är två vuxna människor som är 100% överens gällande hur vi väljer att leva och ha sex.

Jag skulle aldrig någonsin göra något som jag verkligen inte vill,det finns inte i min värld.

Allt vi gör är vi överens om!

Jag har äntligen hittat MIN man,som jag passar så otroligt bra ihop med & som jag äntligen kan leva ut med,som jag alltid velat göra.

Om du inte "känner igen" mig så är det för att jag helt enkelt valt att inte dela med mig av den Hella som älskar bdsm.

Jag mår så bra nu och är så lycklig,så jag tänkte att jag försiktigt kunde öppna mig lite gällande den delen.

Det verkar som att jag överskattade en del läsares förmåga att inte döma.

Ska jag strunta i att skriva om den delen av mitt liv?

Kanske är lika bra,jag vet inte ärligt talat.

Vi får se vad som händer.



Det är helt okej att du/ni inte förstår bdsm,men DÖM INTE!

Jag förstår inte folk som inreder sina hem shabby chic,men jag dömer dem inte.

Jag förstår inte folk som härjar framför tvn när de kollar på fotboll,men jag dömer dem inte.

Jag förstår inte folk som lever i vaniljförhållanden,men jag dömer dem inte.

För att inte tala om långgolf...men jag dömer inte.

Hey,jag förstår inte folk som har bajssex men jag dömer dem inte!





Och precis som alltid vet jag mitt värde i min relation,jag tar ingen skit.

Skulle Mathias vara elak mot mig (eller ungarna) så åker han ut med huvudet före,det är en sak som är säker!



Och Mathias ålder...

Vad har den med något alls att göra?

Om han så skulle vara 45 år äldre än mig så ska väl folk fullkomligt strunta i det,så länge vi båda är lyckliga!?

Ålder är bara siffror,så länge man är myndig har den NOLL betydelse!

Hur gammal tror du han är egentligen?

Det skiljer 9 år mellan oss,det är inte ens särskilt mycket.

Mellan min mor och far skilde det 17 år,det måste ju vara horribelt i dina ögon?



Du skriver att han verkar styra och ställa,jag undrar vad jag skrivit som fått dig att tänka så?

Han bestämmer för att _jag_ tillåter honom,svårare än så är det inte.

Som sagt - vi är 100% överens!

MEN jag rekommenderar dig starkt att läsa här innan du kommer med fler antaganden: http://domsgentlemans.weebly.com/daddy-dom.html

Där kan du få ett hum,men vi lever inte enligt en mall.

Vi lever på sådant sätt som vi båda mår bra av och som får oss vara lyckliga samt växa som människor.



Han stöttar och hjälper mig OTROLIGT mycket!

Och att han skulle köpa mig/att jag tillåter mig bli köpt var bland det dummaste jag hört på länge!

Även där hänvisar jag till länken ovan.

Alltså,ingen kan köpa mig,haha!

Inte en chans!

Du tycker han ska hjälpa mig med julklappar till barnen...

För det första har jag inte bett honom,och för det andra SKA de få klappar av honom.

Han frågade för ett tag sedan vad de önskade sig,varpå jag svarade att han inte behöver köpa något,men det gick han inte med på för han VILL ge dem julklappar.

Mathias är mer kärleksfull,positiv,omtänksam,varm och öppen än de flesta människor jag känner.



De som känner mig irl uppfattar mig tydligen som gladare och mer framåt,jag frågade förut :)

Kidsen tycker mycket om Mathias,flatorna likaså,till och med min lillebror som har svårt för folk.

Mamma har inte hunnit umgås med honom ännu men har sagt att han är väldigt trevlig och har stora händer,haha.

Så nej,jag har inte förändrats...Jag är samma Hella som alltid,bara mer positiv och lyckligare.

Till och med min psykolog tycker att Mathias är bra för mig,den ni!



Och nu kom jag att tänka på Sannas kommentar,att jag verkar ha ändrat mig för Mathias.

Jag svarar mer än gärna när man som du Sanna,frågar med god ton :)

Jag glömde ju helt fråga dig i mitt svar vad jag har ändrat för hans skull?

För jag kan inte komma på något mer än att vi sover på enkel madrass när han är här.



Avslutningsvis till dig Charlotte - ber om ursäkt om jag låter hård i detta inlägget,men det blir lätt så när någon kommenterar på ett negativt och dömande sätt.

Jag har otroligt svårt för människor som dömer saker bara för att de inte förstår you see.







Det var väl vad jag kunde komma på att skriva om det iaf//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: Charlotte

Först och främst vill jag be om ursäkt om jag sårade dig eller trampade dig på tårna eller verkade som jag dömde dig/er på ngt sätt!
Antagligen uttryckte jag mig konstigt och kanske är det lätt att känna sig dömd när man inte lever efter normen...min mening var iaf inte att döma utan en fråga och egentligen ett uttryck för lite oro (vilket kanske egentligen är löjligt då vi inte alls känner varandra men jag har nog följt dig ända sen lunar-tiden så det känns som jag känner dig *stalkervarning, haha*)

Hur som helst så är jag på riktigt glad att du hittat ngn som du kan vara dig själv med - ngn som du kan dela livet med och som finns i med- & motgång, det är du verkligen värd!

Jag ska läsa i länken och kanske får mer förståelse- och får jag inte det så spelar det ingen roll heller för huvudsaken är ju att du/ni är nöjda!

Och nej, åldern spelar ingen roll alls- dock kan åldern spela roll i vissa sammanhang tex när ngn äldre använder sin ålder/pengar mm för att trycka ner ngn annan och ja, okunnig som jag är fick jag den känslan....har inte den känslan längre dock!

Sammanfattningsvis så ja, jag menade inget illa (har aldrig kommenterat ngt elakt här inne förut....och ingen annanstans heller) och är du nöjd så är ju allt finfint!

Och du, sluta inte skriva om ert förhållande - det är väl jättebra att oinsatta personer (som jag) får lite bättre koll!

Svar: Tack :)
Jag är inte arg,så du vet.
Inte ett dugg,men blev rätt så irriterad.
Uppskattar denna kommentaren.
Tack igen :)

Och PS,både Mathias och jag är fattig lappar:p
Starsprinkle

2016-12-07, kl 23:12:45
Skrivet av: Anonym

Klart att du ska skriva vad du vill och känner för, det är ju din blogg. Alla kan inte ha samma kinks men så länge allt är ssc och överenskommet så är det väl inget att tjafsa om :) keep going :) /Helena (modify)

Svar: Oh ja,definitivt.
Tack raring <3
Starsprinkle

2016-12-07, kl 23:14:23
Skrivet av: Erica

Nej sluta inte! Du lever DITT liv, och det har ingen annan med att göra!

Jag är inte insatt alls i sådant här, men läser alla länkar du lägger upp. Så mycket intressantare när det är en man "känner till" liksom :)

Svar: Men åh,tack <3
Starsprinkle

2016-12-08, kl 01:33:53
Skrivet av: Newronica

Jag tycker detta är så himla kul och jag är så glad för din skull (förhållandet med M dvs)! Jag vill gärna höra mer om ert förhållande så länge du själv vill berätta. Jag tycker som sagt det är intressant och som jag skrev på facebook så förstår jag inte heller allt men jag är nyfiken på det och vill veta mer. Jag tycker som sagt att det är så kul! Och äntligen så är det en glad Hella som skriver inlägg på här på Facebook. Man ser på bara texten hur du lyser igenom av lycka och du är så VÄRD det. :-d

Förövrigt så är det 9 år mellan mig och min sambo som jag varit tillsammans med i 6 år, ingenting som spelar någon roll öht. :love:

Kramar

Svar: Åhh så fint,tack fina du <3
Jag har fått så mycket positiv respons sä jag lär inte sluta skriva om oss ;)
Puss på dig :*
Starsprinkle

2016-12-08, kl 08:11:35
Skrivet av: a

Finns alltid folk som inte gillar det man skriver, se bara på ledarskribenter och bloggare i de stora tidningarna, det är ju det som är hela grejen att det man skriver ska väcka känslor hos läsarna både negativa och positiva.
Kommer alltid att finnas de som inte gillar det man skriver men det är ingen anledning att sluta skriva :)
Det är ju det som gör din blogg värd att läsa, att den är så öppet skriven.
Keep on writing =)

Svar: Det har du iofs helt rätt i :)

Tack,jag ska fortsätta vara öppen :D
Starsprinkle

2016-12-08, kl 09:41:21
Skrivet av: L.

Men vad är det för fel på folk! Jaja, såg kommentaren från Charlotte och nu förstår jag bättre hur hon menade... men det här att du skulle förändrat dig för hans skull? Det har jag VERKLIGEN inte tolkat det som, nånstans. Kan det vara att du skrev om hans hare krishna-biznis? Herregud, man lär ju nya grejer när man träffar en ny partner, inget konstigt med det. Tycker också att det lyser lycka och kärlek i bloggen nu! Sluta för guds skull inte att skriva om er! Tvärtom. : )
Stor kram till dig Hella ♡

Svar: Ingen aning faktiskt.
Bara för att han är hare krishna så är inte jag det liksom.
I don't get it.

Tack snällis <3
Starsprinkle

2016-12-08, kl 10:47:35
Skrivet av: Anonym

Men jaaa fortsätt upplys oss okunniga så vi lär oss. 😊

Svar: Haha 😉
Starsprinkle

2016-12-08, kl 12:52:47
Skrivet av: Sanna

Jag tycker du är grym Hella! Jag menade inget illa. Jag funderar mkt bara o frågar hellre än att fälla:) hoppas verkligen inte att du tog illa upp för jag menar inget illa som sagt!

Svar: Nej nej neeeej det får du INTE tro.
Det är BRA att du frågar och du frågade på ett väldigt bra sätt.
Fortsätt fråga om du undrar något,tveka inte.
Starsprinkle

2016-12-08, kl 17:55:44
Skrivet av: Jessica

Tycker din blogg har blivit grymt intressant sen du träffade M ;)
Spännande att följa er på resan :)

Svar: Men åh vad kul att höra <3
Starsprinkle

2016-12-09, kl 07:57:24
Skrivet av: ilmoe

Att försöka förklara det bra med bdsm för en "vanlig" är som att diskutera mångfald med en rasist. De har redan bestämt sig och kommer inte ändra sig oavsett hur mycket en försöker. Helt ovärt att slösa energi på.

Jätteglad för din skull, att du fått ditt halsband!

Att vara någons sub är så mycket mer än att bara vara någons partner. Tilliten mellan en sub å dom är så mycket starkare än tilliten i en vanlig relation för att man ger bokstavligen upp all kontroll till sin dom. Det är något otroligt befriande med detta. Att bli bunden, gaggad och få ögonbindel på sig, ge upp all känsla av kontroll. Hur jag låter Q styra å ställa hur han vill, ta mig hur han vill och utnyttja mig. Men jag vet att jag aldrig kommer bli utnyttjad.
Jag vet att om jag säger stopp så är det stopp. Han skulle aldrig skada mig, han skulle aldrig göra någonting för att göra mig illa. Hur många kan egentligen säga att de kan lägga sitt liv i sin partners händer och veta att de kommer ut levande?
Jag kan, detta vet jag till hundra procent. Jag vet att han älskar mig och gör detta med mig och för mig för att det är vad jag vill. Jag vill ge upp kontrollen, jag vill vara hans till hundra procent utan frågetecken.
Det kräver en riktigt stark person att kunna ge upp kontrollen över sin kropp till någon annan, och om dina "vänner" säger att du en gång verkade så stark så vet de verkligen inte ens hälften av hur stark du är.

Det är inte bara sex.
Det är inte bara en livsstil.
Det är existens i symbios med en annan människa och det krävs otrolig styrka och kärlek för att våga detta.

Fortsätt ditt liv så som du vill leva, med den du vill leva.
Du är stark.

Svar: Åh vilken fantastisk kommentar.
Tusen tack!
Och så härligt att få läsa om andra likasinnade <3
Starsprinkle

2016-12-09, kl 20:56:48


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0