Drottning & fågelfan.

Jag är drottningen av halvfabrikat.
Dels för att jag inte är särskilt duktig på att laga mat,dels för att jag tycker det är extremt tråkigt och dels för att jag är lat.
Käk från grunden blir det oftast bara om jag fixar typ köttfärssås,soppa,grytor etc.

OH well,anyhow - idag har jag känt mig mycket stabilare psykiskt,så jag fixade till hel kyckling i ugn,hemmagjort potatismos,gräddsås & grönsaker.
Sen till efterrätt fick kidsen jordgubbar med socker,mjölk & grädde vilket var mycket uppskattat.
Sen att det inte gick att äta mycket av kycklingen är ju en annan femma,hahahaha. 
Jävla pippi,jag lyckas aldrig få till den.
Antingen är den snustorr,eller så är den som nu,halvt klar.
Jag hade den ändå inne över en timme på rätt temp.
När jag tog ut den så skar jag upp lite för att kolla färgen,vitt och fint.
Stängde av ugnen och lät den stå på diskbänken o vila.
Sen när det var dags att skära upp den så såg den ut såhär :
God damn it!
Orkade inte skjutsa in fågelfan i ugnen igen för allt annat var ju klart,så vi åt av det lilla vita köttet som fanns.
Tror dock jag fick i mig en tugga rosa kött,så om jag aldrig mer skriver har jag dött.
Bara så ni vet liksom ;)

Hämtat ut mina 30mg Elvanse idag nämligen,därför jag inte känner mig så crappy.
Kommer absolut testa 50mg igen,dock vid en senare tillfälle.
De funkar inte för mig just nu.
Sådär var det ju när jag började med Elvanse första gången...
Andra gången blev det jätteskillnad.
Weird men bra.

Nu ska jag tvätta av nyllet //hellA som drog på sig brallor idag hon ej haft på flera år,de satt som korvskinn men de funkade,hähä.



Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0