Tandställning & glasögon.

Idag har jag en förkyld liten dam hemma från skolan.
Hon snörvlar,har lite ont i halsen,hostar och kraxar.
Så det blir mest film & spelande för henne,samt att bli lite extra ompysslad.

Jag springer runt och grejar här hemma som vanligt,ett evigt plockande när man har kids och djur.
It never ends.
Men så väntar jag samtal från både psyk och tandregleringen inne i Örebro.
Vet inte om jag skrivit innan att Spike fck tandställning förra året?
hittills är det räls i underkäken sen så småningom blir det överkäken.
Iaf,det var efter sommaren om jag inte minns helt fel,så han har inte haft den särskilt länge.
Trots det så har det krånglat tre eller fyra gånger nu.
Det har lossnat,det har blivit vasst,bla bla bla.
Så han har fått åka in och fixat det.
Han förlorar så jäkla mycket lektionstid pga den där tandställningen!
Bussen in till Örebro tar en timme liksom,sen tiden det tar att laga det som är fuckat och sen en timma hem.
Nackdelen med att bo i Hallsberg,blargh!
Nu är det något i underkäken som blivit vasst och skavt så det blivit en blåsa på insidan av läppen,stackarn.
Men det ska ju vara värt det i slutänden,han kommer få ett jättefint léende och slippa tänder som står åt alla håll och kanter.
 

Önskar jag hade fått tandställning som liten,slippa några skeva tänder i överkäken.
Sen tyckte jag av nån konstig anledning att det såg så jäkla häftigt ut med räls i hela käften,haha.
Jag var ett konstigt barn I guess.

Just ja,glömde ju berätta att jag och Taisto hade julklappsbyte när han var här.
Vi hade ju inte setts sen innan jul.
Jag hade en lite ovanlig (?) önskan,önskade mig nämligen en synundersökning...Och jag fick det av honom.
yaaay,det gjorde mig så jäkla glad!
Hade behövt göra en för mååånga år sen men det har aldrig blivit av sen är det rätt dyrt.
Nu hade Specsavers ett sånt jäkla bra erbjudande - gratis brillor i samband med undersökning.
PERFEKT!
På fredag ska jag in till stan och kolla.
Jag lär ju behöva minst läsglasögon för jag sitter och kisar som en liten mupp,ser suddigt etc etc.
Håller tummarna för att jag inte har nåt allvarligare synfel dock,för då har jag aldrig råd med brills.
Inte för att det säger mig ett dugg men extra ögon ingår om man har synfel inom 1.5 index nånting.
Oh well,jag hoppas!!
Tur för mig att jag är snyggare i glasögon än utan,höhö ;)

Nu ska jag ut med byrackan//HellA
 






Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0