Skolavslutningen + stolt.

Skolavslutningen i torsdags var fin men kall.
Solen sken och så,men satan vad burrigt det var.
Mina händer var iskalla och jag hade hönsskinn över armarna.
Leeloo frös lika mycket hon stackarn så när avslutningen var över var det otroligt skönt att komma in i värmen hemma & byta om till varmare kläder.

När jag stod där och vejpade kom en bekant fram och sa att han plötsligt känt doften av hallontårta och undrade vart sjutton det kom ifrån,så såg han mig.
- "Nu vet jag att man kan röka hallontårta" sa han.
- "Ja,typ iaf,det är hallonmunk jag vejpar" svarade jag.
Härliga dofter till skillnad från äcklig cigarettrök,vejpande framför rökande any fucking day!
874 dagar har jag nu vart utan analoga cigaretter.

När vi kom hem vispade jag lite grädde och smaksatta med vanillinsocker i vanlig ordning,så väntade vi på att Spikey skulle komma hem.
jag är så otroligt stolt över honom,orden räcker inte till.
Han tycker jag tjatar om hur stolt jag är,but I don't care!
För jag är så jävla stolt!
Han har nu gått ut grundskolan och helt utan ogiltig frånvaro,det är fan grymt!
Extra stolt är jag ju med tanke på att jag själv aldrig gick klart grundskolan,gick lite i 7an,väldigt lite i 8an & ingenting av 9an.
Så i mina ögon är det helt amazing!
Och nu efter sommaren börjar han fordonsprogrammet för att plugga till att bli lastbilschaffis,hans stora passion här i livet är lastbilar nämligen.
Det har hållt i sig sen han var liten,och vuxit sig större.
I skrivande stund är han på Truck meet i Örebro,fotar,säljer egendesignade stickers och umgås.
Han är driven,han knyter kontakter och har lyckats få ett grymt sommarjobb där han ska klä lastbilshytter etc nånstans i närheten av Jönköping där han även kommer bo under veckorna.
STOLT MAMMA!

Oh well,nog om det,haha.
När han kommit hem fikade vi ihop med Leeloos kompis Ida.
Dagen innan hade jag bakat lite kladdkaka & tigerkaka som vi mulade i oss.
Till middag blev det tacos då det är kidsens favoritkäk )

Och lite bilder..
Tyvärr fick jag inte lägga upp på finklädda Spike.



Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0