Tjocka & svarta.

Senaste veckorna har jag blivit jättesugen på att skaffa akvarium igen.
Hade det senast för kanske 9-10 år sen nånting,Leeloo var färsk bebis,om hon ens var född.
Fick tag i ett litet kar idag,kanske 30 liter eller liknande,det är sexkantigt så jag vette fan hur man räknar ut volymen på det.
Kanske jag hade kunnat om jag gått i skolan,haha.
Iaf,jag lät det stå X antal timmar fyllt i badkaret för att vara säker på att det inte läckte.
Jag är supernojjig över att det ska läcka och alla skador som skulle uppstå,Ugh! 
Sen hade jag i fina rötter som jag förberett,vattenväxt och lite annat,sen fyllde jag upp med vatten.
Grus har jag inte ännu,det ska införskaffas när jag fått pengar,samt några små firrar som t.ex guppys.
Jag tycker de är så fina med sina färgglada stjärtar :)
När jag hade akvarium sist hade jag några svarta tjocka fiskar med väldigt utstående ögon,såna vill jag ha igen,så sjukt söta.
Vet dock inte vad de heter.
Nån sa nångång att de tillhör guldfisksläktet men jag vet inte.

Tror nog karet kommer bli skitfint sen när allt är i sin ordning,jag gillar det än så länge liksom :)

Här kommenterar du:
Skrivet av: kolin

Rita av det uppifrån så ser du att den består av en rektangel och två trianglar som är liksidiga eller likbenta. Dessa delar du upp i två rätsidiga trianglar . Då har räknar du ut arean för sig på alla så kan du sedan gångar den med höjden för var och en. Lägg ihop dessa sedan så har du totalvolymen, enkelt va?
K

Svar: men heeej Kolin! du finns fortfarande här,härligt :D matte kan du tydligen..jösses,jag fick lite ont i hjärnan bara av att läsa det du skrev,men tack ändå,haha ;)
Starsprinkle

2016-06-15, kl 11:58:09
Skrivet av: Erika

Teleskopögon heter de och är ifrån guldfisksläktet. :)
Älskar guppysar! Mina fick yngel och fick hela akvariet fullt av små guppysar :D

Svar: ah tackar raringen :*
Starsprinkle

2016-06-17, kl 08:29:44


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0