Mjukglass,Helenius,Mors dag & frisyr.

Så var det måndag igen,sista måndagen i maj till och med.
Jäklar anamma.
Jag har just druckit upp kaffet samt betalat lite räkningar åt morsan,hon kan inte med datorer,internet och sånt,ja knappt elektronik alls,så det fixar jag varje månad.
Huvudet fullt av OCR nummer både hit och dit gör mig alldels vimmelkantig,haha.

Nu ska jag sitta här vid datorn en liten stund,ta hand om min farm etc,sen fixa till mig.
Runt 10.20 om flatorna kan passa tid så kommer de o plockar upp mig,vi brummar till Spikes skola,hämtar upp honom för att dra till polisen och äntligen fixa leg åt ungen,passa på medans han har en längre rast.
Efter det ut till gamla huset i Åsbro,flyttstäda lite till sen vette fan.

I förrgår var vi väldigt sugna på mjukglass men eftersom klockan var mycket så var ju de flesta ställena stängda.
Slutade med att vi drog till Ica Maxi i Kumla och mulade i oss så jäkla god mjukglass.
Jag tog en liten bägare men den var SÅ stor ändå,och båda min kolasås samt daimtopping rann ned på bordet.
Såg ut som en 1 åring suttit där när jag var klar :p


Så blev jag den halslösa fotbollsspelaren Helenius raffaello.


Sen ville Hanna ta groupies:

Haha,den sista bilden får mig att skratta så fort jag tittar på den,åh vad jag älskar min BFFFF forever and ever,som hanna så vackert säger.
Min lillebror Björn var också med oss o mulade glass men han kom aldrig med på bild.

Igår eftermiddag knallade jag och Leeloo bort till dem för lite frisyr.
 

Leeloos hår växer sanslöst sakta,aldrig vart med om hår så växer så otroligt långsamt.
Kanske nämnt det förr men jag är halvsenil så ah,jag får nämna det igen ;)
Hon blir liksom 10 år i november men har bara toppat håret 2 eller 3 gånger under hela sitt liv,ändå var det inte särskilt långt.
Nu var Jossi frisör och tog bort en längre bit i hopp om att det nu ska växa bättre,starkare och kanske tjockare,det märks.
 

Såå ovanligt att se Leeloo i en frisyr,jag tycker det blev jättefint och lilldamen är mycket nöjd men hon tycker det känns ovant ;)
Hon sa att hon tycker att hon ser ut som mig nu,haha,sötfis.


Så blev det fika...alltid en jäkla massa fikande när man umgås med mina brudar,ujuj.
Fast nu var det ju faktiskt Mors dag,så vi hade en ursäkt.
Vi önskade varandra glad Mors dag (Jossis första riktiga mors dag)och mumsade i oss glassmarängtårta med färska bär och vispad grädde,så simpelt och så överraskande gott.
Fattar inte varför jag aldrig köpt marängbotten att göra tårta av,det ska det bli ändring på.
Till och med Leeloo gillade det och hon är inget fan av tårta om det inte är så kallad 'Pinocchiotårta'.


Just ja,vi provsatt bastun för första gången.
De har nämligen en liten bastu i nya lägenheten,med betoning på liten.
Nu satt vi bara,men ska inviga den på riktigt nångång.
Jag har inte bastat sen jag var 14 år faktiskt,det var ett tag sedan ;)
Både djur och barn ville joina oss där inne.
Jossi tog massa bilder men jag fick bara lägga ut denna när Hanna är med,så fick beskära de andra,haha.
Jaa,jag har nästan alltid mitt vejpdon i handen,e-ciggen alltså :p


Nu måste jag fixa till mig lite.
Pöss//HellA



 
 


 
 
 
 



Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0