Bakning och golvsovning.

Lördagskväll och jag har just käkat veg.pan pizza.
Haha,autocorrect ville få det till "panik pizza",undrar vad det är?
Mätt i magen och trötta jag,längtar efter sängen,men än är det lite för tidigt för att lägga sig känner jag.
På tal om sängar...Daddy sover inte i säng.
Det har han inte gjort på flera år.
Hemma hos sig sover han på liggunderlag,ni vet sånt man har när man tältar?
Så när han är här hos mig,då drar vi ut bäddmadrassen från mitt sovrum & placerar den på golvet i vardagsrummet.
Första helgen han var här sov jag superdåligt,ont i höfterna fick jag med när jag låg på sida.
Nu senast lade jag ett liggunderlag under min sida av madrassen,och det gick hundra gånger bättre faktiskt.
Vad gör man inte för kärleken,hehe ;)

Såg recept nånstans för lite sen på mjuk pepparkaka med frosting.
Fick akut sug men hade inte alla ingredienser hemma,men idag så!
Blev jättenöjd med den,iofs har jag inte smakat ännu,men hoppas den smakar lika gott som den fick hela lägenheten att dofta.

Blargh,jag har tråkigt.
Inget bra på tvn och Daddy är i templet hela helgen,och då är han inte tillgänglig på mobilen särskilt ofta alls.
Boring!
Tror jag ska dra fram lite juldukar & gardiner.
Kolla vad som behöver strykas etc.
Ska försöka pallra mig ned till förrådet imorgon och hämta julsakerna.
Julmys ftw!!
Medans jag bakade lyssnade jag på massa gamla jullåtar från 60 talet,underbart!
Och imorgon är det ju julskyltning,jag och kidsen ska väl ta en vända på byn och kika.
Det är liksom tradition.

Nattinatt//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: Sanna

Hej Hella, bara en nyfiken tanke..
Du verkar alltid ha gått din egen väg och känts som om du bara kör- på ett positivt sätt.
Men nu känns det mer som du ändrar dig för Daddys skull? Menar inget illa utan vill bara veta hur du tänker o resonerar:) har följt dig länge o tycker du är grym så hjälp mig att förstå om du lämnar allt för honom?:)

Svar: Hej Sanna :)
Jag tar inte illa upp,don't worry.
Nej nej,skulle aldrig falla mig in att ändra på mig för någon annans skull.
Det är inget för mig.
Tycker det är viktigt som sjutton att vara sann mot sig själv.
Är det något jag ändrar på så är det för min egen skull.
Sovdelen är dock för hans skull,man måste kunna kompromissa tycker jag minsann :)
Starsprinkle

2016-11-26, kl 22:03:59
Skrivet av: Sanna

Tack för svar:)det verkar vettigt, men hur tycker du kring krishna då? Jag tänker på dina barn, kommer du få med dom i det också om du väljer den vägen, jag är jätte fascinerad av olika sekter, vilket man säger att även krishna är.. men man undrar ju på barnens påverkan o deras oförmåga att inte välja själva?

Svar: Jag har extremt svårt att se att jag skulle gå med i det hela då jag inte är ett dugg troende.
Vissa delar tycker jag är mysigt då det är kärlek,glatt etc men nä.
Och gällande kidsen - spike är 16,han är stor nog att kunna bilda egna uppfattningar.
Leeloo är bara 10,hon är på tok för liten för religion av någon sort.
:)
Starsprinkle

2016-11-27, kl 10:30:48


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0