Gallblåsa,apokalyps & städning.

Torsdag.
Var med morsan som stöd in till USÖ (sjukhuset i Örebro) idag.
Åkte in runt 09,hon hade tid hos läkare klockan 10,och runt 10.15 kanske så fick vi komma in.
Detta var samtal med läkare inför morsans kommande operation då man ska ta bort hennes gallblåsa.
Finally!
Hade behövt göras för massa år sedan men min lilla mamma är så rädd.
Det har dock vart fler,och ännu mer smärtsamma "gallattacker" sista tiden,och vi har äntligen lyckats övertala henne till operation.
Stackarn lever på typ nyponsoppa och skorpor nu för hon vågar inte äta nånting.
Sånt där skit verkar gå i vår släkt.
Är det inte gallsten så är det njursten,ughh!
Jag kan få känningar om jag äter för många ägg eller äpplen,hoppas det inte utvecklas till nåt värre.
Aja,nog om det.
Läkaren var awesome och informerade verkligen väldigt noga om hur gallblåsan fungerar,om ingreppet etc etc.
Ska dock tillbaka igen för möte med narkosläkaren,sen operation inom 3 månader förhoppningsvis.
Lång tid dock när man knappt kan äta något.
Frågade vad hon längtar allra mest efter att äta,en räksmörgås blev svaret.
Så när operationen är avklarad ska jag göra en stor fet lyxig räkmacka till min lilla mamma. <3

På bussen hem slumrade jag till,så jäkla trött.
Och sen hemma passade jag på att vila en timma.

Under eftermiddagen kom Henke (Leeloos pappa) och hans sambo Amanda hit.
De hade köpt en tidig födelsedagspresent till lilldamen,men kunde inte hålla sig ända tills den 9e november,haha.
Hon fick nummer 1 på önskelistan,nämligen en airboard!
Hon skrek rätt ut och studsade upp i famnen på pappa för en stor tack-kram,sen en till Amanda :)
Det var SÅ fint att se hur överlycklig hon blev.
Hon har drömt om en egen airboard sen de blev poppis.
Jag har hela tiden förklarat att enda chansen för henne att få en,skulle vara om jag vann på typ Triss.
Men nu har hon en.
Tror inte det finns något bättre i hela vida världen än att se sina barn i ett glädjerus,det är  helt fan-fucking-tastic!

Fredag.
Varje morgon sätter jag igång tvn,går ut i köket och sätter igång kaffebryggaren som jag laddat kvällen innan,dricker sen iaf två koppar kaffe vid tvn,innan jag väcker avkommorna.
Det gick inte i fredags.
Blargh,ogillar när min morgonrutin blir uppfuckad.
Inga kanaler,inget internet osv.
Kollade routern,tryckte till på alla kablar etc etc men nope.
Tur jag har surf i mobilen,så jag gick in på Telias hemsida för felsökning.
Det visade att nåt var knas och jag kunde ange mitt mobilnummer för att få sms när det var fixat.
Stod även att de räknade med att ha det avklarat tills klockan 09.
"Pjuh" tänkte jag,inte så jäkla länge.
Man är egentligen på tok för beroende av tekniken!
Fick sen sms att det ej var klart och ny tid: ca 11.00.

Följde med morsan som sällskap upp på byn vid halv tio.
Hann knappt in på Apoteket innan en tant sa att knappt ingenting fungerar.
Blev informerade om att det ej går att betala med kort nånstans,det gick ej att ta ut pengar i automaterna,kommunens hemsidor och diverse var nere,bla bla bla.
Jag började nojja över att det var nån hackerattack eller liknande.
Sen efter ett tag smög sig zombieapokalyps tankarna på...
Och det påminde mig om att jag MÅSTE fixa en "krislåda" med diverse nödvändigheter.
Det borde alla ha!
Zombies,Naturkatastrofer eller vad som helst.
Då är man redo.
Jag är ett sånt där freak som skulle ha en underjordisk bunker med ALLT nödvändigt...om jag vart miljonär.
Anyhow...
Det var inga zombies,inga hackers heller.
Nåt stort fel hos Telia gjorde att hela Hallsberg,Askersund och flertalet ställen drabbades av samma problem.
Majoriteten av folk betalar ju med kort nu för tiden.
Förutom min mamma och lillebror,haha.
Blev ju kaos i affärerna när man inte kunde handla.
Folk fick lämna alla sina varor vid kassorna,som personalen sen fick ställa tillbaka.
Nu hade jag tur som kunde låna en hundring av brorsan för att bland annat köpa kattsand som var lite akut.
Problemet var inte avklarat vid 11 heller...
Runt 13 hade de fixat det.
Wohoo ordningen återställd.
Hela jäkla samhället blir ju uppfuckat när tekniken inte fungerar.
Har ni sett "Die Hard 4.0"?
Isf vet ni vad jag menar,och allt det är ju fullt möjligt.

Lördagen städade jag typ hela dagen.
Dammsuga,skura,plocka,diska,torka av,bla bla bla.
Och idag söndag tog jag tag i att rensa klädkammaren.
Det hade blivit sådär proppfullt igen.
Allt som jag inte vet vart fan jag ska göra av har en förmåga att hamna där.
Det blev en hel del skit som ska bort.
Vissa saker är bara skräp,så det kastas.
Vissa saker skänks bort,och vissa saker försöker jag sälja för att få in nån extrapeng.
Katterna älskar när jag bökar,de tycker det är jättespännande.
De får aldrig bra i klädkammaren annars men medans jag hölls där inne fick de komma in.
Snorre var både högt & lågt.

Nu ska jag tvätta av nyllet och kolla vidare på "This is 40".

Bilder från Instagram senaste dagarna,here you go.
Sug & fräls//Hella


Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0