Tillbaka,marknad & fika.

Whoop whoop,tänk vad glad man kan bli för att vara tillbaka på Facebook igen,haha.
I fredagskväll,nångång efter 21 gick min veckolånga blockning ut.
Sen var det såklart trevligt att höra att man vart saknad :)

I fredags var det marknad här i byn.
Det är marknad två ggr per år,en liten på våren och en större på hösten.
Dock är det så jäkla mycket sämre nu jämfört med när jag var yngre.
Förr anlitade kommunen (eller vilka det nu är) stort tivoli på höstmarken,ibland kunde karusellerna t.o.m vara kvar även typ halva lördagen.
Vi ungdomar/barn älskade det.
Och när man bor i en liten håla som Hallsberg,så är just den större marken årets stora höjdpunkt,på riktigt.
Det finns inget här att göra...
Anyhow..
När Leeloo slutat skolan för dagen så knallade  vi upp på byn tillsammans med hennes vän I,min mor och lillebror.
Så mötte vi upp Spike där när han slutat.
Tradition varje höstmarken är att det regnar som fan och man fryyyyser.
Denna gången blåste det bara ordentligt,vi slapp regnet man damn vad jag frös efter ett tag.
Leeloo åkte karuseller för fullt sen gick vi runt och kikade på vad alla stånden hade att erbjuda.
Det var mycket Pokémon,jag ville ha allt möjligt men hade inte råd.
Råkade dock lova en liten flicka att köpa kakor av dem.
De stod med klassen och sålde för skolresan,och eftersom jag lovat fick jag snällt hålla det.
Det blev en låda chokladbollar :)
Några timmar senare gick vi äntligen hemåt,och när vi äntligen var hemma hoppade jag i mjukisarna,och lurviga strumpor det första jag gjorde.
Sköönt!
Till och med röven var iskall.
Man tycker att fett ska hålla värmen,men nja,vet inte hur det är med det.
Resten av kvällen var jag död.
Det tar otroligt på krafterna för mig att vara ute bland mycket folk.

Igår var det en väldigt seg dag.
Jag sov väldigt länge.
Otroligt att ungarna lät mig sova!
Ingen som kom och typ 'mamma,jag vill ha det och det' eller 'mamma,kan du det och det'
Tror jag klev upp strax innan 12 eller nåt liknande,den ni!
Men segt som sagt,det är nästan alltid så att jag blir typ "bakis" efter sociala grejer".
Säkert svårt för något utan social fobi att förstå.
Jaja.
Jag körde iaf vattenbyte i akvarierna.
Det kliar SÅ i fingrarna,jag vill få igång stora karet ju!
Men bottensubstrat saknas.
Gaah.
Tänk vad mycket lättare saker skulle vara om man hade körkort.
Ska köpa blästersand på Jula men i Hallsberg finns inte sånt,man måste ta sig in till Örebro,eller ja,Marieberg men typ samma.

Framåt kvällen gick jag,Spike & Leeloo bort till flatorna för lite "efterskottsfödelsedagsfika".
Både Hanna och Jossi har nämligen fyllt år.
Kidsens pappa Peter var också där,även deras vän Alexandra och Hannas 'låtsasmorfar' Göran.
Vi satt och pratade strunt,drack kaffe,åt chokladbollar och bullar och kidsen hann leka.
Sen hem och käka väldigt sen middag.

Denna söndag har inte vart särskilt händelserik.
Diskat,vart på Lidl och handlat,stekt rosa pannkakor etc.
Ska snart tvinga in Leeloo i duschen,sen mest göra ingenting resten av kvällen.

Sug & fräls//HellA


Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0