Cellprov & akvarier.

Hade tid för cellprov idag.
Skjutit på det alldeles för länge,inte för att jag är rädd utan för det kommit annat I vägen osv.
Hade fixat till mig och allt.
Morsan hakade på som sällskap och vi gick bort till busshållplatsen.
Plötsligt öppnade sig hela jävla himlen och pissade på oss som fan.
På bara några minuter droppade det om både mig och morsan,jag kunde krama ur håret och vi var dyngsura ända inpå skinnet.
Det var bara att skita i bussen och gå hem igen,torka sig och byta till torra kläder.
Fick ringa mvc och tala om att jag inte kunde komma dit då det var sista bussen för dagen.
Hallsberg är litet,vi har en 'stadsbuss' och den har 4 avgångar liksom.
Oh well,bara att boka ny tid.
Ska även prata om sterilisering.
Nästa år är det dags att byta spiral,och eftersom de ändå inte kan varken ta ut eller sätta in sån utan att söva mig så tänker jag att de kan sterilisera mig samtidigt som den tas ut.
Borde ju inte vara några problem.

Eftersom dagens planer sket sig så satte jag igång med vattenbyte av akvarierna.
Akvarier och fiskar är typ allt jag har i huvudet,i love it!
Håller på och planerar hur jag ska inreda mitt senaste kar,ett på 222 liter.
Fick det helt gratis av Leeloos supersnälla lärare!
Så otroligt generöst.
Akvarium,ställning plus lysramp.
Är med i mängder av akvaristgrupper på Facebook där jag håller utkik efter diverse inredning samt lär mig nytt hela tiden.
Funderar på att ha några mindre ciklider i det sen,det återstår att se.

Leeloo fick ett större kar för lite sen där de minsta firrarna får bo,såsom guppys,svärdbärare etc.
Blev jättefint.
Dock står det i vardagsrummet,fick inte plats i hennes minirum.

Nu ska jag fortsätta med mitt kaffe samt fundera på vad vi ska käka till middag idag.

Sug & fräls//HellA


Här kommenterar du:
Skrivet av: Charlotte%20-%20Mamma%20och%20student%3F%20Jag%20har%20tipsen%21

Får man sterilisera sig om det inte sker i samband med operation eller kejsarsnitt? Kanske är olika i olika kommuner för här får man inte det om det inte finns medicinska skäl om det inte sker i samband med annan operation - att ta ut och sätt i en spiral innebär ju inte att de "öppnar" och kan steriliera samtidigt - eller?

Svar: Jadå det får man absolut göra här i Örebro län iaf.
Sen om det kan bli i samband med just spiraluttagningen vet jag inte,men det vore ju väldigt smidigt då jag ändå är sövd :)
Starsprinkle

2016-10-01, kl 19:25:30


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0