Påsk,PMDD & fullt hus.

Hoppas ni har en fin påsk gott folk!

Vi firar inte direkt påsk,det har sakta men säkert avvecklats de senaste åren,bara blivit så.
Leeloo har dock vart ute och "påskat" lite,annars har det vart som vilken dag som helst.

Fullt hus är det här.
Förutom mig och kidsen,så är Pappa här och även Spikes tjej Star.

I skrivande stund sitter jag och gäspar samtidigt som jag slänger ett öga på tvn då och då,för "i samlaren spår" visas och min fina Angelina är ju med i den <3
Pappa ligger på soffan intill mig och småsover med huvudvärk och Leeloo spelar "Star stable".

Min vidriga PMDD är igång.
Märkte först av den för någon dag sedan då jag var mycket mer lättirriterad än vanligt.
Och idag har jag inte pallat nånting.
Förutom att jag är extra trött så tar jag åt mig av allt,även om t.ex Pappa retas med mig eller om någon säger något i all välmening.
Tidigare var flatorna här lite spontant,vi pratade om allt möjligt i vanlig ordning och retas med varandra som vi alltid gör.
Men nu slutade det med att jag satt en bra stund och försökte hålla tillbaka tårarna,efter ett tag gick det inte så jag bad dem dra och härjade åt Pappa att låta mig vara,så rusade jag in i sovrummet och grät.
Jösses,jag blir helt förbytt,känner inte igen mig själv före mens.
Det är otroligt påfrestande både för mig och de i min närhet.
...flatorna drog iaf och Pappa kom in i sovrummet,höll om mig och tröstade.
Så började jag böla ännu mera och snyftade fram att han inte kommer orka med mig i längden eftersom detta är återkommande varenda månad.

Sen lite senare grät jag lite till...
Bla bla.
Fantastiska hormoner...NOT!

Det kommer nog upp en vlogg om någon dag eller två,vi får se men troligtvis.
Gruppmötet i torsdags var nämligen så intensivt att jag och en till kvinna brast ut i gråt,så jag skulle vilja prata lite om psykisk ohälsa.
Det är så mycket viktigare att prata öppet om än vad folk faktiskt kan förstå.

Nu ska jag strax krypa till kojs.
Dröm sött//HellA


Här kommenterar du:


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0