Swedish fika med munknull.

Ibland när man bakar blir det lite extra bra,sådär bra att man blir otroligt nöjd med sig själv och vad man skapat,sådär så man tittar extra mycket och länge på det.

Igår tyckte jag att det var dags för mig att glänsa lite i köket,för Pappa glänser hela tiden med all god mat han lagar och allt gott bröd han bakar.
Nu ville jag minsann visa honom ;)
Bakade kärleksmums,snoddas,mockarutor - kalla det var du vill,kalla det bajs i kvadrat om du känner för det.
När jag växte upp kallade vi det 'Fiffirutor' så det är vad jag säger.
Och ja,jag vet att många kallar sina "private parts" för fiffi men det gjorde man inte förr *känner sig gammal*.
Vad heter det hos dig/er?



Alltså kolla in denna botten,den är så fin!
Perfektion till och med,iaf i mina ögon.
Perfekt höjd.
Perfekt färg.
Perfekt saftighet.
 

Sen på med den härliga chokladfrostingen och mycket av den ska det vara.
Jag gör alltid dubbel sats så det blir rejält,inget litet tunt,mesigt lager ;)
And then the final touch - strössel.
Vi kör nästan alltid med strössel då varken kidsen eller jag är jätteförtjusta i kokosflingor som man vanligtvis har på.
Polkaströssel + choklad - holy crap vad de smakerna gifter sig fint.
Man blir riktigt munknullad.
Leeloo ville dock ha lite av sina egna blå/vita strösselpärlor.



Så bjöd vi över flatorna som väldigt sällan tackar nej till lite hederlig swedish fika.
 

Och på tal om det - har ni hört den låten av 'Go Royal'?


Om inte annat,lyssna & titta på videon.
Så jäkla rolig och så jäkla trallvänlig.
Varning dock - den fastnar lätt i skallen ;)
Alltså åh,texten är ju fantastisk,som t.ex "replace your gun with a cinnamon bun"
"world peace with a fin servis"
"Less crime scenes more coffee beans"
Etc etc etc ♥

ha en fin dag.
Pöss//HellA
 



 
 

 


Här kommenterar du:
Skrivet av: Emily

Åh, såg så jävla gott ut! 😍

Svar: Det var det :D
Starsprinkle

2017-04-19, kl 09:03:44


Kommentera inlägget:

Namn:
Här ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Hemsida/blogg:


:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0